Reklama

Dostosowanie rentowności do poziomu rynkowego bez VAT

Płatność między powiązanymi spółkami w sytuacji nieosiągnięcia określonej rentowności nie jest zapłatą za usługę gotowości do bycia lokalnym dystrybutorem. Taka korekta pozostaje poza zakresem opodatkowania VAT i nie jest dokumentowana fakturą.

Publikacja: 24.03.2025 04:35

Dostosowanie rentowności do poziomu rynkowego bez VAT

Foto: Adobe Stock

Tak orzekł Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z 5 lutego 2025 r. (I FSK 2452/21).

Spółka należy do międzynarodowej grupy kapitałowej, która produkuje zintegrowane systemy zarządzania przedsiębiorstwem. Spółka pełni rolę lokalnego dystrybutora oprogramowania, dostarczanego przez firmę X, której siedziba znajduje się w Szwecji. Oba podmioty są powiązane w myśl przepisów ustawy o CIT. Grupa oblicza opłaty licencyjne tak, aby spółka osiągała marżę operacyjną 3-5 proc. W przypadku odchyleń X wystawia dokumenty korygujące:

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Działalność dozwolona fundacji rodzinnej, czyli jaka
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Podatki lokalne w centralnej bazie
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Najem krótkoterminowy – koniec preferencji dla fundacji rodzinnej
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Reorganizacja w firmie – na co zwrócić uwagę
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: System kaucyjny to szereg obowiązków dla firm
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama
Reklama