Aktualizacja: 06.11.2017 10:36 Publikacja: 05.11.2017 19:17
Foto: 123rf
Czynsz, energia, ogrzewanie, wywóz śmieci, odsetki od kredytu – takie wydatki wrzucają do podatkowych kosztów przedsiębiorcy, którzy prowadzą firmę w mieszkaniu. Skarbówka wprowadziła jednak dodatkowy warunek: firmowe pomieszczenie musi być wyraźnie wyodrębnione i wykorzystywane tylko na działalność, inaczej nie rozliczymy kosztów.
Przekonał się o tym np. informatyk, który w zgłoszeniu do CEIDG wskazał swój adres domowy jako miejsce prowadzenia działalności gospodarczej. Na firmę zamierza przeznaczyć jeden pokój. Będzie wykorzystywany głównie na potrzeby działalności, zachowa też jednak funkcje mieszkalne. Informatyk chciałby zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów część wydatków na eksploatację mieszkania – proporcjonalnie, czyli w części przypadającej na powierzchnię działalności. Chodzi mu o amortyzację lokalu, odsetki od kredytu, opłaty za prąd itd.
Krajowa Administracja Skarbowa przypomina, że do 31 stycznia pracodawcy mają obowiązek złożenia PIT-11 i PIT-4R. Mogą to zrobić za pomocą konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym (e-US) bez konieczności podpisywania formularzy.
Błędu w numerze NIP nabywcy lub jego braku na paragonie nie można skorygować jako oczywistej omyłki w dodatkowej ewidencji w trybie rozporządzenia w sprawie kas rejestrujących.
Przedsiębiorca może rozliczyć wydatki na świąteczne przyjęcie dla pracowników. Samozatrudnionych i kontrahentów skarbówka każe wyrzucać z kosztów.
Koniec roku to czas aktywności organów skarbowych. Ostatnio głośno było o wzroście liczby fałszywych faktur, fiskus zapowiedział wzmożenie kontroli podatkowych w firmach. Jeśli nie wiesz, na czym one polegają i obawiasz się kar nawet za drobne błędy w rozliczeniach, zapisz się na bezpłatny webiar "Rzeczpospolitej" - „Jak przygotować się do kontroli skarbowej”.
Zielone Orły 'Rzeczpospolitej': najważniejsze osiągnięcia nagrodzonych w 2024 roku
Auta demonstracyjne będą wolne od akcyzy, a sprzedawcy gazu i energii wciąż będą stosowali odwrotne obciążenie VAT – wynika z projektu ustawy, który we wtorek przyjął rząd.
Echo Investment uzyskało dla budynku React certyfikat BREEAM Final na poziomie „Excellent”. Obiekt może zmienić właściciela.
Mimo wielu promocji sprzedaż nowych mieszkań w listopadzie spadła o 2 proc. Tanich lokali jest mało w ofercie – wynika z danych portalu RynekPierwotny.pl.
Centrum handlowe Silesia City Center w Katowicach kupiła spółka NEPI Rockcastle. Transakcja opiewa na 405 mln euro.
Od stycznia 2025 r. małe przedsiębiorstwa będą mogły korzystać ze zwolnienia podmiotowego z VAT nie tylko w kraju swojej siedziby działalności gospodarczej, ale również w innych państwach członkowskich Unii Europejskiej.
Substrat majątkowo-osobowy odzwierciedla zaangażowanie personelu i aktywów jednostek składowych grup międzynarodowych w danej jurysdykcji. Jego uwzględnienie pozwala zmniejszyć kwotę należnego globalnego podatku minimalnego.
W przypadku dostawy nieruchomości w pierwszej kolejności należy ustalić, czy może ona być objęta zwolnieniem od VAT, a dopiero gdy do dostawy nieruchomości nie znajdzie zastosowanie zwolnienie zastosować właściwą stawkę podatku.
W przypadku dostawy lokalu razem z wyposażeniem może dojść do sytuacji, w której sprzedający będzie musiał rozpoznać kilka odrębnych transakcji i zastosować do nich różne stawki VAT.
• Zmiany w składce zdrowotnej przyjęte. Teraz wszystko zależy od Andrzeja Dudy • Nowa pomoc dla firm dotkniętych powodzią. ZUS podał ważny termin • Rząd porządkuje VAT i akcyzę. Auta demonstracyjne, sprzedawcy gazu oraz energii i nie tylko • Czy Wigilię rozliczymy w podatkowych kosztach? Może być problem • Od kiedy podwyżka dofinansowania z PFRON? Jest termin • Ważne terminy na ten tydzień i wskaźniki kadrowe na grudzień
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas