Aktualizacja: 03.11.2017 07:34 Publikacja: 02.11.2017 23:01
Foto: Adobe Stock
Od 1 kwietnia przyszłego roku mają obowiązywać przepisy o podzielonej płatności (split-payment). Kupujący będzie mógł zapłacić sprzedawcy tylko kwotę netto, natomiast VAT wpłacić na specjalny rachunek. Pieniądze z tego rachunku wykorzysta w ograniczony sposób, przede wszystkim do płacenia VAT dostawcom albo urzędowi skarbowemu.
I to może być problem dla najmniejszych firm, które od swoich kontrahentów dostaną zapłatę w formule split payment. Chodzi o prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą przedsiębiorców, np. przedstawicieli wolnych zawodów czy samozatrudnionych.
Ubezpieczeni, którzy nie są od razu określeni w polisie czy innym dokumencie w sposób pozwalający na ich jednozn...
Przedsiębiorca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów opłaty za usługi promocyjne świadczone przez branżo...
Kary umowne za opóźnienia w realizacji internetowych usług serwisowych z automatu nie są wyłączone z kosztów pod...
Przedsiębiorca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na spotkanie z kontrahentem, na którym zała...
Odszkodowanie za utratę przez część budynku jakiegokolwiek znaczenia gospodarczego i konieczność rozbiórki, otrz...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas