Reklama
Rozwiń

VAT: zwrot towaru bez paragonu

Sprzedawca może po przyjęciu towaru od klienta pomniejszyć VAT, nawet jeśli nabywca nie przyniósł dowodu zakupu.

Publikacja: 16.03.2017 06:55

VAT: zwrot towaru bez paragonu

Foto: Fotorzepa

Zwrot sprzedanych towarów trzeba wpisać do odpowiedniej ewidencji i dołączyć do niej dokument potwierdzający dokonanie sprzedaży. Jest nim paragon z kasy fiskalnej, ale w razie jego braku i przy odrobinie dobrej woli sprzedawcy nie stanowi to dużego problemu. Dokumentem może być bowiem potwierdzenie otrzymania płatności dokonanej kartą, wyciąg z rachunku, a nawet kopia paragonu z rolki, która zostaje u sprzedawcy.

Tak wynika z interpretacji Izby Skarbowej w Katowicach. Z pytaniem wystąpił podatnik prowadzący sklep w internecie. Niekiedy, gdy klienci dokonują zwrotu, nie dołączają do towaru paragonu. Zauważył, że rozporządzenie w sprawie kas rejestrujących nakazuje prowadzenie ewidencji zwróconych towarów, zawierającej m.in. dokument potwierdzający dokonanie sprzedaży.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Jak nie ma usługi, to nie będzie podatku. Ważny wyrok ws. VAT
Podatki
Sprzątanie po Polskim Ładzie. Na tę zmianę czekają spółki. Czy TSUE pomoże?
Podatki
Podatkowa deregulacja: kontrola potrwa zbyt długo, odsetek nie będzie
Podatki
Uwaga, firmy - MF opublikowało dokumentację API KSeF 2.0
Podatki
Gdy ZUS zmieni zlecenie na etat, trzeba zająć się podatkiem