VAT: zwrot towaru bez paragonu

Sprzedawca może po przyjęciu towaru od klienta pomniejszyć VAT, nawet jeśli nabywca nie przyniósł dowodu zakupu.

Publikacja: 16.03.2017 06:55

VAT: zwrot towaru bez paragonu

Foto: Fotorzepa

Zwrot sprzedanych towarów trzeba wpisać do odpowiedniej ewidencji i dołączyć do niej dokument potwierdzający dokonanie sprzedaży. Jest nim paragon z kasy fiskalnej, ale w razie jego braku i przy odrobinie dobrej woli sprzedawcy nie stanowi to dużego problemu. Dokumentem może być bowiem potwierdzenie otrzymania płatności dokonanej kartą, wyciąg z rachunku, a nawet kopia paragonu z rolki, która zostaje u sprzedawcy.

Tak wynika z interpretacji Izby Skarbowej w Katowicach. Z pytaniem wystąpił podatnik prowadzący sklep w internecie. Niekiedy, gdy klienci dokonują zwrotu, nie dołączają do towaru paragonu. Zauważył, że rozporządzenie w sprawie kas rejestrujących nakazuje prowadzenie ewidencji zwróconych towarów, zawierającej m.in. dokument potwierdzający dokonanie sprzedaży.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Donejty od widzów na YouTubie a podatek od darowizn. Jest wyrok sądu
Materiał Promocyjny
Berlingo VAN od 69 900 zł netto
Podatki
Skarbówka o benefitach dla samozatrudnionego: jest przychód, nie ma kosztów
Podatki
Pracodawca odliczy 300 tys. zł za wypadek przy pracy? Przełomowy wyrok NSA
Podatki
Zbycie ruchomości w związku z leasingiem zwrotnym podlega VAT. Wyrok NSA
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Podatki
Są nowe pomysły zespołu Rafała Brzoski na problemy polskich firm z fiskusem
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście