Aktualizacja: 16.10.2019 07:43 Publikacja: 16.10.2019 07:43
Foto: Adobe Stock
Wchodzący 1 listopada br. obowiązkowy w niektórych branżach split payment (podzielona płatność) wywołuje spory niepokój u przedsiębiorców. O problemach najmniejszych firm pisaliśmy już kilkakrotnie (m.in. o tym, że są zmuszane do stosowania nowych zasad rozliczeń przez kontrahentów). Okazuje się, że split payment obawiają się też duże podmioty.
– W sprzedaży przy kasie nie ma technicznej możliwości przyjęcia od klienta płatności w formie przelewu bankowego. Wprowadzenie takiego rozwiązania wymagałoby od sklepów całkowitej zmiany modelu biznesowego, stworzenia punktów obsługi oraz dodatkowych powierzchni magazynowych. Z perspektywy naszych sklepów, biorąc pod uwagę skalę działalności, jest to niemożliwe do wdrożenia – napisał do nas przedstawiciel dużej sieci sklepów z różnym asortymentem.
Obowiązkowy Krajowy System e-Faktur rusza 1 lutego 2026 r. Firmy mają już dostęp do dokumentacji API oraz wzoru...
Jeśli ZUS przekwalifikował umowę zlecenia na umowę o pracę, firma musi poprawić podatkowe rozliczenia i zapłacić...
Inwestycje w e-fakturowanie czy JPK_CIT są kosztowne, ale przyczynią się do ogólnego unowocześnienia firm i urzę...
Wydatki na wyżywienie, ubranie, mieszkanie, zdrowie, wypoczynek i rekreację czy szerzej na utrzymanie osoby fizy...
Po rozpoczęciu i zakończeniu kontroli celno-skarbowej firma będzie mogła złożyć nie tylko korektę, ale także pie...
Zagraniczny fundusz inwestycyjny będzie mógł być zwolniony z CIT także wtedy, gdy jest zarządzany wewnętrznie, c...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas