Jak opodatkować premie dla klientów banku?

Wydawało się, że od 1 stycznia 2015 r. wątpliwości zostały wyeliminowane. Ustawodawca wprowadził zmiany w regulacjach ustawy o PIT, jednoznacznie wskazując, że sprzedaż premiowa dotyczy zarówno towarów, jak i usług.

Publikacja: 02.05.2016 02:00

Jak opodatkować premie dla klientów banku?

Foto: Fotorzepa, Jakub Dobrzyński

Od 1 stycznia 2015 r. zmienił się art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o PIT. Zaczął także obowiązywać nowy przepis dotyczący opodatkowania nagród przyznanych w promocji. Chodzi tu o art. 30 ust. 1 pkt 4b ustawy o PIT wprowadzający 19-proc. podatek od świadczeń otrzymanych od banków, SKOK lub innych instytucji finansowych w związku z promocjami oferowanymi przez te podmioty. Wprowadzenie tego przepisu, chociaż miało na celu uproszczenie regulacji i usunięcie wątpliwości związanych z akcjami promocyjnymi organizowanymi przez instytucje finansowe (tak przynajmniej wskazywano w uzasadnieniu projektu ustawy zmieniającej), spowodowało, że pojawiły się nowe pytania, na które podatnicy zaczęli szukać odpowiedzi, występując o wydanie interpretacji indywidualnych.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Podatki
Płacisz organizacji pracodawców za reklamę? To koszt bez limitu
Podatki
Kary umowne za opóźnienie w realizacji usługi co do zasady mogą być kosztem podatkowym. Wyrok NSA
Podatki
Piwo w kosztach firmy? Tylko bezalkoholowe
Podatki
Jak nie ma usługi, to nie będzie podatku. Ważny wyrok ws. VAT
Podatki
Sprzątanie po Polskim Ładzie. Na tę zmianę czekają spółki. Czy TSUE pomoże?
Reklama
Reklama