Wynagrodzenie pracownika w kosztach firmy

Pracodawca rozliczy w rachunku podatkowym pensje zatrudnionych osób. Kwoty te uwzględni w miesiącu, za który są należne, pod warunkiemw że wypłaci je w terminie wynikającym z przepisów prawa pracy lub umowy. Pieniądze niewypłacone lub niepozostawione do dyspozycji pracownika nie są kosztem uzyskania przychodów.

Publikacja: 25.02.2016 05:30

W przypadku umów-zleceń wynagrodzenie jest kosztem miesiąca, w którym zostało faktycznie zapłcone

W przypadku umów-zleceń wynagrodzenie jest kosztem miesiąca, w którym zostało faktycznie zapłcone

Foto: Fotorzepa, Jak Jakub Ostałowski

Za koszty podatkowe uznaje się wydatki poniesione w celu osiągnięcia przychodu lub zachowania albo zabezpieczenie jego źródła, z wyjątkiem tych, które zostały wymienione w katalogu wydatków i opłat nieuznawanych za koszty uzyskania przychodów. Jest to reguła ogólna, ale oprócz tego ustawy o podatkach dochodowych przewidują wiele szczególnych rozwiązań związanych z kosztowym ujęciem konkretnych obciążeń. Dotyczą one m.in. wydatków ponoszonych na wynagrodzenie zatrudnionych pracowników. Wydatki te są niewątpliwie ponoszone w związku z osiąganymi przychodami i zazwyczaj spełniają podstawowe warunki dla ich ujęcia w kosztach podatkowych. Ich rozliczenie podlega jednak wielu przepisom szczególnym.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Rząd rozszerza stosowanie zasady in dubio pro tributario. Co to oznacza?
Podatki
Sprzedałeś w 2024 r. środek trwały? Możesz dopłacać składkę zdrowotną
Podatki
Podatki bez przedawnienia. Eksperci krytykują projekt Ministerstwa Finansów
Podatki
Wyrok TSUE: Polska za bardzo ogranicza zwolnienie z VAT dla importowanych towarów
Podatki
Czy polski oddział zagranicznej firmy musi mieć osobny NIP? Sąd odpowiedział