Reklama
Rozwiń

Wynagrodzenie pracownika w kosztach firmy

Pracodawca rozliczy w rachunku podatkowym pensje zatrudnionych osób. Kwoty te uwzględni w miesiącu, za który są należne, pod warunkiemw że wypłaci je w terminie wynikającym z przepisów prawa pracy lub umowy. Pieniądze niewypłacone lub niepozostawione do dyspozycji pracownika nie są kosztem uzyskania przychodów.

Publikacja: 25.02.2016 05:30

W przypadku umów-zleceń wynagrodzenie jest kosztem miesiąca, w którym zostało faktycznie zapłcone

W przypadku umów-zleceń wynagrodzenie jest kosztem miesiąca, w którym zostało faktycznie zapłcone

Foto: Fotorzepa, Jak Jakub Ostałowski

Za koszty podatkowe uznaje się wydatki poniesione w celu osiągnięcia przychodu lub zachowania albo zabezpieczenie jego źródła, z wyjątkiem tych, które zostały wymienione w katalogu wydatków i opłat nieuznawanych za koszty uzyskania przychodów. Jest to reguła ogólna, ale oprócz tego ustawy o podatkach dochodowych przewidują wiele szczególnych rozwiązań związanych z kosztowym ujęciem konkretnych obciążeń. Dotyczą one m.in. wydatków ponoszonych na wynagrodzenie zatrudnionych pracowników. Wydatki te są niewątpliwie ponoszone w związku z osiąganymi przychodami i zazwyczaj spełniają podstawowe warunki dla ich ujęcia w kosztach podatkowych. Ich rozliczenie podlega jednak wielu przepisom szczególnym.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Jak nie ma usługi, to nie będzie podatku. Ważny wyrok ws. VAT
Podatki
Sprzątanie po Polskim Ładzie. Na tę zmianę czekają spółki. Czy TSUE pomoże?
Podatki
Podatkowa deregulacja: kontrola potrwa zbyt długo, odsetek nie będzie
Podatki
Uwaga, firmy - MF opublikowało dokumentację API KSeF 2.0
Podatki
Gdy ZUS zmieni zlecenie na etat, trzeba zająć się podatkiem