Reklama
Rozwiń
Reklama

KiedyVAT przy sprzedaży książek przez internet

Gdy wydawnictwo handluje swoimi publikacjami w sieci, moment powstania obowiązku podatkowego zależy od tego, kim jest nabywca i kiedy uregulował należność za zakupy. Gdy klientem jest firma, decyduje data wystawienia faktury.

Publikacja: 16.11.2015 02:00

KiedyVAT przy sprzedaży książek przez internet

Foto: 123RF

Wydawnictwo (podatnik VAT czynny) sprzedaje książki (PKWiU ex 58.11.1) m.in. osobom fizycznym nieprowadzącym działalności gospodarczej. Zamówienia składane są za pomocą strony internetowej wydawnictwa. Towary wysyłane są nabywcom na koszt sprzedawcy (czyli wydawnictwa) za pośrednictwem firmy kurierskiej albo poczty. W zamieszczonym na stronie internetowej regulaminie sprzedaży moment dostawy towarów został określony w następujący sposób: „dostawa towaru następuje z chwilą wydania towaru podmiotowi, który jest zobowiązany do jego dostarczenia". Każdorazowa sprzedaż jest dokumentowana fakturą wysławianą w dniu wydania książki kurierowi (poczcie). Nabywca wybiera formę płatności, tzn. albo przelewem przed wydaniem towaru kurierowi (poczcie), albo za pobraniem przez kuriera (listonosza). Kiedy wydawnictwo powinno rozpoznać obowiązek podatkowy? Czy następuje to w dacie wystawienia faktury, gdyż w przypadku sprzedaży książek ustawodawca określił szczególny sposób powstania obowiązku podatkowego? – pyta czytelnik.

Promocja Świąteczna!

Wybierz roczną subskrypcję RP.PL i ciesz się dostępem do The New York Times!

Pierwszy rok 179 zł, potem 390 zł pobierane automatycznie co roku.

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Podatki
APA: uprzednie porozumienia cenowe narzędziem odliczania kosztów
Podatki
Podatek u źródła trochę łagodniejszy
Materiał Promocyjny
W kierunku zrównoważonej przyszłości – konkretne działania
Reklama
Reklama