Reklama
Rozwiń

Określenie momentu powstania obowiązku podatkowego dla usług reklamowych

W przypadku gdy realizacja usługi reklamowej jest uzależniona od procesu walidacji, w ramach którego uzyskiwane są ostateczne informację mające bezpośredni wpływ na wynagrodzenie, obowiązek podatkowy będzie powstawał na zasadach ogólnych z chwilą wykonania usługi, tj. w momencie zakończenia procesu walidacji. W konsekwencji, faktura dokumentująca tę usługę powinna zostać wystawiona do 15 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym została wykonana.

Publikacja: 12.07.2023 06:44

Określenie momentu powstania obowiązku podatkowego dla usług reklamowych

Foto: Adobe Stock

Takie stanowisko potwierdził dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji indywidulanej z 20 kwietnia 2023 r. (0114-KDIP4-3.4012.8.2023. 2.IG), dotyczącym sprawy, w której wnioskodawca świadczył usługi na polskim rynku e-commerce.

Stan faktyczny

Pozostało jeszcze 97% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Jak rozliczyć VAT od opłat pobieranych przez serwis internetowy
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Praca cudzoziemca na nowych zasadach
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
PESEL obywatela Ukrainy nie decyduje o jego rezydencji podatkowej
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Rezerwy pracownicze w świetle MSR 19 i polskich przepisów
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Usługi niematerialne. NSA uznał, że „duch przepisów” jest ponad literą prawa
podatki
Co z podatkiem od nieruchomości? Podatnicy mają problem, posypią się kary