Grający na turniejach zawodnicy reklamują bowiem swoją firmę, co może się przyczynić do zwiększenia jej obrotów.
Potwierdziła to Izba Skarbowa w Katowicach (IBPBI/2/423- -1829/10/JD).
Z pytaniem do fiskusa wystąpiła spółka, która finansuje pracowniczą drużynę piłkarską. Kupuje stroje, wynajmuje halę, opłaca udział w turniejach, zakwaterowanie i wyżywienie w hotelach, wynagrodzenie trenera. Na turniejach zawodnicy reklamują należącą do spółki stację kontroli pojazdów.
Czy wydatki na drużynę można zaliczyć do kosztów? Zdaniem spółki jest to możliwe. Piłkarze promują bowiem swojego pracodawcę. Im wyższe miejsce zajmą w turnieju, tym korzystniejsze to daje efekty z punktu widzenia działań marketingowych firmy. Reklamowanie jej działalności przyczynia się do zwiększenia przychodów.
Fiskus zgodził się ze stanowiskiem podatnika. Podkreślił, że dzięki wyposażeniu zawodników w firmowe stroje przedsiębiorstwo rozpowszechnia logo i buduje swój obraz w oczach potencjalnych klientów. Przypomniał, że reklama to działania podmiotu gospodarczego kształtujące popyt na dane towary, usługi lub markę poprzez poszerzenie wiedzy o nich mające zachęcić jak największą liczbę potencjalnych klientów do zakupu towarów lub usług.
Wydatki na nabycie strojów można więc zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów jako nakłady na reklamę. Oczywiście, jeśli nie wiążą się z reprezentacją (okazałością i wytwornością), która jest z kosztów wyłączona. Także pozostałe wydatki mogą być odliczone od przychodów.
Zobacz więcej w serwisie:
» Podatki i księgi » Podatek dochodowy » PIT i CIT » Koszty » Co można wrzucić w koszty » Sponsoring