Tak wynika z[b] interpretacji Izby Skarbowej w Warszawie z 18 sierpnia 2009 r. (nr IPPB5/423-386/09/JC)[/b].

Z pytaniem zwróciła się firma, która wystąpiła o dotacje unijne ze środków sektorowego programu operacyjnego "Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw". Wnioski dotyczyły dofinansowania zakupu maszyn produkcyjnych, oprogramowania specjalistycznego oraz budowy hali produkcyjnej. Spółka zawarła umowę o ich opracowanie oraz doradztwo z wyspecjalizowaną firmą. Część wniosków została rozpatrzona pozytywnie, ale w niektórych wypadkach firma nie uzyskała dofinansowania. Koszty przygotowania wniosków poniesione były ze środków obrotowych spółki.

Izba potwierdziła, że wydatki te są kosztem podatkowym. To dlatego, że zostały poczynione w celu osiągnięcia przychodów i miały za zadanie zapewnienie spółce aktywów służących do prowadzenia działalności operacyjnej. Wydatki na przygotowanie i złożenie wniosku o dotację należy uznać za koszty pośrednie. Oznacza to, że podlegają one potrąceniu w momencie poniesienia, a więc w dniu, na który ujęto koszt w księgach rachunkowych na podstawie odpowiedniego dowodu księgowego.