[b]Tak[/b] Obowiązek taki wynika z § 8 rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów. Zgodnie z nim, jeśli na zlecenie podatnika prowadzenie księgi zostało powierzone biuru rachunkowemu, podatnik jest obowiązany w terminie siedmiu dni od zawarcia umowy z biurem rachunkowym zawiadomić o tym naczelnika urzędu skarbowego, któremu zostało złożone zawiadomienie o prowadzeniu księgi. W informacji tej należy wskazać nazwę i adres biura, miejsce (adres) prowadzenia oraz przechowywania księgi i dowodów związanych z jej prowadzeniem.Gdy powierzamy prowadzenie księgi biuru rachunkowemu, obowiązani jesteśmy prowadzić w miejscu wykonywania działalności ewidencję sprzedaży, a w razie prowadzenia działalności kantorowej oraz w zakresie udzielania pożyczek pod zastaw – także dodatkowe ewidencje. Obowiązek ten nie dotyczy jednak podatników, którzy ewidencjonują obrót przy zastosowaniu kas rejestrujących.
[i]Podstawa prawna:
– [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=841AC43F6076230A2277D133DA46E4BF?id=170518]rozporządzenie ministra finansów z 28 sierpnia 2003 r. w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (DzU nr 152, poz. 1475 ze zm.)[/link][/i]