Każde otrzymanie materiałów i towarów musi być potwierdzone podpisem osoby te składniki majątku przyjmującej. Obowiązek ten dotyczy zarówno zakupów dokonywanych przez wspólników, jak i przez pracowników.

§ 16 [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr?id=170518]rozporządzenia ministra finansów z 26 sierpnia 2003 r. w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (DzU nr 152, poz. 1475 ze zm.)[/link] mówi, że otrzymanie materiałów podstawowych i pomocniczych oraz towarów handlowych musi być potwierdzone na dowodzie zakupu datą i podpisem osoby, która je przyjęła.

Przepisy nie określają, kto jest upoważniony do składania podpisu. Może to być każda osoba, która przyjęła towar. Ponieważ zakup taki jest wpisywany do księgi i powoduje obciążenie kosztów uzyskania przychodów, ustawodawca żąda potwierdzenia, że dany składnik majątku faktycznie został otrzymany. Nie ma znaczenia, czy kupującymi są wspólnicy prowadzący działalność gospodarczą, czy ich pracownicy, obowiązek został bowiem zapisany w sposób bezwzględny.

[i]Autorka jest współpracowniczką Vademecum Głównego Księgowego, ABC Wolters Kluwer Polska[/i]