Tak
Odsetki będą kosztem, jeżeli pieniądze z kredytu są przeznaczone na potrzeby działalności. Tak będzie w tej sytuacji. Firma chce spłacić poprzednią pożyczkę pieniędzmi z nowej. Od tej drugiej zapłaci odsetki, ale prawdopodobnie cała operacja przyniesie jej korzyści finansowe. Spłacając stary kredyt, zapłaciłaby bowiem więcej niż nowy. Tak więc wydatki związane z drugim kredytem (prowizja i zapłacone odsetki) są firmowym kosztem. Potwierdza to
interpretacja Izby Skarbowej w Poznaniu z 8 lutego 2008 r. (ILPB1/415-172/07-4/IM)
. Przedsiębiorca otrzymał kredyt konsumpcyjny i przeznaczył go na potrzeby działalności, m.in. na zapłatę za firmową nieruchomość. Teraz chce „zmniejszyć koszty obsługi zadłużenia poprzez uzyskanie kredytu refinansowego na spłatę wcześniej zaciągniętego kredytu”. Czy może rozliczyć wydatki związane z nową pożyczką w kosztach firmy? Jego zdaniem kredyt refinansowy na spłatę wykorzystanego wcześniej kredytu niewątpliwie ma na celu zachowanie lub utrzymanie źródła przychodu. Tym samym wszelkie wydatki związane z jego uzyskaniem i obsługą (prowizja bankowa, ubezpieczenie oraz płacone odsetki) są kosztem uzyskania przychodu. Tak też uważa izba skarbowa.