Jeśli przedsiębiorca zwalnia pracownika z pracy, musi przygotować dla niego informację podatkową PIT-11. Ma na to czas do 15 dnia miesiąca następującego po tym, w którym pobrał ostatnią zaliczkę. Jeśli w tym terminie czytelnik przesłał zwolnionemu pracownikowi PIT-11 z wykazanymi dochodami z umowy o pracę, a pracownik w tym czasie nie przyjmował od niego żadnych zleceń, po zakończeniu roku podatkowego powinien wystawić drugi PIT-11, w którym wykaże dochody tylko z umów-zleceń. W tym drugim PIT czytelnik w poz. 4 i 5 wpisze, w jakim okresie dana osoba pracowała na umowy-zlecenia.
Jeśli jednak czytelnik zwolnił pracownika i jeszcze przed wystawieniem PIT-11 podpisał z nim umowę-zlecenie, nie powinien wystawiać informacji o dochodach z umowy o pracę. Wtedy, jak również w wypadku gdy co prawda zwolnił pracownika, ale wiedział, że będzie zlecał mu określone prace i wypłacał wynagrodzenie, powinien przygotować jeden PIT-11, po zakończeniu roku podatkowego. Powinien wpisać w nim zarówno dochody z umowy o pracę, jak i z umów-zleceń. PIT-11 przygotowuje wtedy (za 2007 rok) do końca lutego 2008 roku i w terminie tym przekazuje jeden egzemplarz pracownikowi, drugi urzędowi skarbowemu właściwemu według miejsca zamieszkania pracownika, a trzeci zostawia w swojej dokumentacji.