[b]Nasza firma będzie sponsorować mikołajkowy bieg uliczny. Chcemy zafundować wszystkim uczestnikom medale, a zwycięzcom nagrody. Na plakatach reklamujących bieg i na numerach startowych będzie logo naszej firmy, nazwa będzie też wymieniana podczas dekoracji. Imprezę organizuje gminny ośrodek sportu i rekreacji, który chce nam wystawić fakturę za usługi reklamowe. Czy wydatek możemy zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów? [/b]
[b] Tak[/b], pod warunkiem że wysokość świadczeń sponsora odpowiada wartości usługi wykonywanej przez organizatora. Powinno to wynikać z umowy, a wartość świadczenia można porównać np. z cennikiem usług reklamowych organizatora imprezy. Jeśli sponsor daje więcej, niż dostaje, urząd skarbowy uzna nadwyżkę za darowiznę. Nie zaliczymy jej do kosztów, można ją ewentualnie odliczyć od dochodu, ale po spełnieniu dodatkowych warunków i do wysokości ustawowych limitów.
Jeśli świadczenia są równorzędne, sponsor nie powinien mieć problemów z zaliczeniem inwestycji do kosztów. Informacje o tym, że firma funduje nagrody, docierają bowiem do kibiców i zawodników i tworzą jej pozytywny wizerunek. To działanie, które może spowodować zwiększenie obrotów.