Reklama

Zagraniczna spółka kontrolowana: jak rozliczać zyski w zagranicznej spółce

Polscy podatnicy muszą prowadzić rejestry oraz odrębne od rachunkowych ewidencje zdarzeń zaistniałych w zagranicznej spółce kontrolowanej, w sposób zapewniający określenie wysokości dochodu, podstawy opodatkowania i kwoty należnego podatku.

Publikacja: 11.07.2018 06:40

Zagraniczna spółka kontrolowana: jak rozliczać zyski w zagranicznej spółce

Foto: Adobe Stock

Regulacje dotyczące instytucji tzw. zagranicznej spółki kontrolowanej (ang. Controlled Foreign Corporation; CFC) mają na celu zwalczanie szkodliwej konkurencji podatkowej ze strony części państw (przede wszystkim tzw. „rajów podatkowych"), poprzez przeciwdziałanie unikaniu opodatkowania przy wykorzystaniu mechanizmu przesuwania dochodów do krajów, stosujących preferencyjne systemy podatkowe. Założenie to realizowane jest w drodze opodatkowania w Polsce, jako dochodu przypisanego do przedsiębiorstwa polskiego, dochodu określonego w odniesieniu do zysków, jakie osiągnął jego podmiot zależny, spełniający warunki CFC, będący rezydentem podatkowym innego kraju, w którym obowiązują korzystniejsze rozwiązania podatkowe.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki
APA: uprzednie porozumienia cenowe narzędziem odliczania kosztów
Podatki
Podatek u źródła trochę łagodniejszy
Podatki
NSA: ulga na złe długi nie narusza prawa unijnego
Podatki
Ulga na złe długi: kończą się terminy na odzyskanie VAT
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Podatki
Ulga na złe długi: firma odzyska VAT, nawet gdy dłużnik się likwiduje - opinia rzecznika generalnego TSUE
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama
Reklama