Aktualizacja: 02.07.2018 05:50 Publikacja: 02.07.2018 05:50
Foto: 123RF
- W celach intensyfikacji obrotu i umacniania marki na rynku spółka (podatnik VAT czynny) podejmuje wiele działań (akcji promocyjnych) zachęcających obecnych i potencjalnych klientów do nabywania produktów spółki. W ramach akcji promocyjnych klienci przy zakupie produktu spółki mogą otrzymać nieodpłatnie dodatkowe towary o niskiej wartości oznaczone logo spółki (tzw. gadżety). Akcje promocyjne są organizowane w Polsce i są kierowane zarówno do klientów prowadzących działalność gospodarczą (niepowiązanych ze spółką w żaden sposób), jak i klientów indywidualnych. Spółka nabywa gadżety w kraju od firmy zewnętrznej. Podatek naliczony od nabycia tych gadżetów spółka odliczyła w całości, gdyż przekazanie gadżetów ma związek ze sprzedażą opodatkowaną VAT. Czy nieodpłatne przekazanie gadżetów, których jednostkowa cena nabycia (bez VAT) nie przekracza 10 zł, nie podlega opodatkowaniu VAT także w przypadku jednorazowego przekazania kontrahentowi większej liczby gadżetów (w tym – w jednym opakowaniu, np. pudełku) o łącznej wartości przekraczającej 10 zł netto? – pyta czytelniczka.
Rząd przyjął pakiet przepisów o Krajowym Systemie e-Faktur. Są w nim kolejne zmiany, a firmy mają coraz mniej cz...
Gdy fiskus zabezpiecza wykonanie zobowiązania podatkowego, może wręczyć stosowny dokument pełnomocnikowi podatni...
Wydatki na zdobycie uprawnień zawodowych przez aplikanta są podatkowym kosztem zatrudniającej go kancelarii. Fis...
Rośnie liczba kontroli celno-skarbowych. W 2024 r. stanowiły już ponad 38 proc. wszystkich kontroli. W latach 20...
Polski bank z wyróżnieniem w kategorii Metaverse. Międzynarodowe jury doceniło innowacyjną kampanię Pekao dla młodych klientów.
Ułatwienia na linii fiskus–podatnicy i łatwiejszy dostęp do informacji o lekach – to niektóre z najnowszych prop...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas