Aktualizacja: 02.07.2018 05:50 Publikacja: 02.07.2018 05:50
Foto: 123RF
- W celach intensyfikacji obrotu i umacniania marki na rynku spółka (podatnik VAT czynny) podejmuje wiele działań (akcji promocyjnych) zachęcających obecnych i potencjalnych klientów do nabywania produktów spółki. W ramach akcji promocyjnych klienci przy zakupie produktu spółki mogą otrzymać nieodpłatnie dodatkowe towary o niskiej wartości oznaczone logo spółki (tzw. gadżety). Akcje promocyjne są organizowane w Polsce i są kierowane zarówno do klientów prowadzących działalność gospodarczą (niepowiązanych ze spółką w żaden sposób), jak i klientów indywidualnych. Spółka nabywa gadżety w kraju od firmy zewnętrznej. Podatek naliczony od nabycia tych gadżetów spółka odliczyła w całości, gdyż przekazanie gadżetów ma związek ze sprzedażą opodatkowaną VAT. Czy nieodpłatne przekazanie gadżetów, których jednostkowa cena nabycia (bez VAT) nie przekracza 10 zł, nie podlega opodatkowaniu VAT także w przypadku jednorazowego przekazania kontrahentowi większej liczby gadżetów (w tym – w jednym opakowaniu, np. pudełku) o łącznej wartości przekraczającej 10 zł netto? – pyta czytelniczka.
Obowiązkowy Krajowy System e-Faktur rusza 1 lutego 2026 r. Firmy mają już dostęp do dokumentacji API oraz wzoru...
Jeśli ZUS przekwalifikował umowę zlecenia na umowę o pracę, firma musi poprawić podatkowe rozliczenia i zapłacić...
Inwestycje w e-fakturowanie czy JPK_CIT są kosztowne, ale przyczynią się do ogólnego unowocześnienia firm i urzę...
Wydatki na wyżywienie, ubranie, mieszkanie, zdrowie, wypoczynek i rekreację czy szerzej na utrzymanie osoby fizy...
Po rozpoczęciu i zakończeniu kontroli celno-skarbowej firma będzie mogła złożyć nie tylko korektę, ale także pie...
Zagraniczny fundusz inwestycyjny będzie mógł być zwolniony z CIT także wtedy, gdy jest zarządzany wewnętrznie, c...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas