PIT: lepiej ogłosić konkurs w prasie niż na Facebooku

Zwycięzca zapłaci 10 proc. PIT, jeśli akcja promocyjna została zorganizowana w mediach społecznościowych.

Publikacja: 16.03.2018 07:04

PIT: lepiej ogłosić konkurs w prasie niż na Facebooku

Foto: 123RF

Skarbówka wyjaśniła w interpretacji, jak rozliczyć firmowe konkursy w 2018 r., kiedy limit zwolnienia z podatku jednorazowej wygranej został podniesiony z 760 do 2000 zł.

Sprawa dotyczy spółki, która zajmuje się dystrybucją słodyczy. By wypromować swoje produkty, zleca agencjom marketingowym organizowanie akcji promocyjnych, w tym konkursów i loterii oraz sprzedaży premiowej, skierowanych głównie do osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej. Niektóre są publikowane w mediach społecznościowych, jak np. Facebook. Ich cechą charakterystyczną jest element współzawodnictwa, a efektem wyłonienie zwycięzców i rozdanie nagród sponsorowanych przez spółkę. Wartość jednostkowa nagród jest każdorazowo określona w regulaminie. W poprzednich latach nie przekraczała 760 zł. W 2018 r. w związku ze zmianą ustawy o PIT limit został podniesiony do 2000 zł.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Rząd rozszerza stosowanie zasady in dubio pro tributario. Co to oznacza?
Podatki
Sprzedałeś w 2024 r. środek trwały? Możesz dopłacać składkę zdrowotną
Podatki
Podatki bez przedawnienia. Eksperci krytykują projekt Ministerstwa Finansów
Podatki
Wyrok TSUE: Polska za bardzo ogranicza zwolnienie z VAT dla importowanych towarów
Podatki
Czy polski oddział zagranicznej firmy musi mieć osobny NIP? Sąd odpowiedział