Reklama
Rozwiń

Leasing - jak rozliczyć przychody i koszty

Przedsiębiorcy, którzy na podstawie umowy leasingu użytkują środek trwały, muszą pamiętać, że w zależności od rodzaju zawartej umowy różne są zasady rozliczania wydatków i inny podmiot będzie miał prawo do odpisów amortyzacyjnych.

Publikacja: 29.01.2018 05:30

Leasing - jak rozliczyć przychody i koszty

Foto: 123RF

Leasing jest umową nazwaną, zdefiniowaną w kodeksie cywilnym. Przepis art. 7091 k.c. definiuje leasing jako umowę, w której finansujący zobowiązuje się, w zakresie działalności swego przedsiębiorstwa, nabyć rzecz od oznaczonego zbywcy na warunkach określonych w tej umowie i oddać tę rzecz korzystającemu do używania albo używania i pobierania pożytków przez czas oznaczony, a korzystający zobowiązuje się zapłacić finansującemu, w uzgodnionych ratach, wynagrodzenie pieniężne, równe co najmniej cenie lub wynagrodzeniu z tytułu nabycia rzeczy przez finansującego.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Są nowe pomysły zespołu Rafała Brzoski na problemy polskich firm z fiskusem
Podatki
Minister finansów wydał ważną interpretację dla doradców podatkowych
Podatki
Czy owoce i warzywa można zaliczyć do kosztów? Jest nowa interpretacja
Podatki
Zmiany w raportowaniu schematów podatkowych. Chodzi o tajemnicę zawodową
Materiał Promocyjny
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Podatki
Darowane środki trwałe. Fiskus: przerwanie amortyzacji jest niekonstytucyjne
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń