Leasing - jak rozliczyć przychody i koszty

Przedsiębiorcy, którzy na podstawie umowy leasingu użytkują środek trwały, muszą pamiętać, że w zależności od rodzaju zawartej umowy różne są zasady rozliczania wydatków i inny podmiot będzie miał prawo do odpisów amortyzacyjnych.

Publikacja: 29.01.2018 05:30

Leasing - jak rozliczyć przychody i koszty

Foto: 123RF

Leasing jest umową nazwaną, zdefiniowaną w kodeksie cywilnym. Przepis art. 7091 k.c. definiuje leasing jako umowę, w której finansujący zobowiązuje się, w zakresie działalności swego przedsiębiorstwa, nabyć rzecz od oznaczonego zbywcy na warunkach określonych w tej umowie i oddać tę rzecz korzystającemu do używania albo używania i pobierania pożytków przez czas oznaczony, a korzystający zobowiązuje się zapłacić finansującemu, w uzgodnionych ratach, wynagrodzenie pieniężne, równe co najmniej cenie lub wynagrodzeniu z tytułu nabycia rzeczy przez finansującego.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Nowa definicja nie pomogła. Spory wokół podatku od budowli trwają
Materiał Promocyjny
Bank Pekao S.A. uruchomił nową usługę doradztwa inwestycyjnego
Podatki
Psychoterapia w kosztach firmy? Fiskus odpowiedział artystce
Podatki
Czy zakup np. samochodu na firmę zmniejszy składkę zdrowotną?
Podatki
NSA: wynajem mieszkań spółce na krótkotrwałe zakwaterowanie jej pracowników nie przekreśla preferencji VAT
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Podatki
Podatkowa deregulacja coraz bliżej. Jakie będą ułatwienia dla firm?
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont