W praktyce zawierane są najczęściej takie umowy ubezpieczenia OC, w których opłacana jest jedna kwota składki za wiele osób ubezpieczonych jednocześnie. Są to najczęściej nie tylko członkowie zarządu, ale również członkowie rady nadzorczej, prokurenci, dyrektorzy, menedżerowie, jak też inni pracownicy, np. główny księgowy, a niekiedy także małżonkowie i spadkobiercy osób ubezpieczonych.
Jeśli umowa ubezpieczenia będzie obejmowała kilka czy kilkanaście osób ubezpieczonych, w tym także członków zarządu zatrudnionych na podstawie umowy o zarządzanie, to nie ma możliwości ustalenia wartości przychodu do opodatkowania po stronie ubezpieczonego. Przychodem nie jest potencjalne odszkodowanie płatne osobie trzeciej z tytułu ubezpieczenia OC zarządzającego, lecz kwota składki przypadająca za jego ubezpieczenie. Tę zaś wysokość (kwotę) trudno ustalić, gdy liczba osób ubezpieczonych nie jest ściśle określona (np. są objęci polisą członkowie rodzin). Składka z tytułu ubezpieczenia OC jest z reguły opłacana w jednej łącznej kwocie, liczba ubezpieczonych i zakres ubezpieczenia może być różny.