Aktualizacja: 03.07.2017 07:00 Publikacja: 03.07.2017 07:00
Foto: Fotolia
Wartość firmy (goodwill) w znaczeniu ekonomicznym to takie cechy przedsiębiorstwa, które poza jego majątkiem decydują o jego wartości. Najważniejszym składnikiem wartości firmy są jej aspekty niematerialne, a więc trudno wymierne elementy takie jak: opinia o firmie, lojalna klientela, dobre kontakty z dostawcami, struktura organizacyjna, doświadczenie w branży, kwalifikacje załogi, rynki zbytu itp. Wartość firmy oddaje stan, w jakim w danej chwili znajduje się działalność gospodarcza prowadzona przez określony podmiot. Wartość firmy nie znajduje jednak swego wyrazu w księgach rachunkowych tego podmiotu. Goodwill materializuje się dopiero w momencie zbycia przedsiębiorstwa (por. interpretację Izby Skarbowej w Warszawie z 7 grudnia 2012 r., IPPB5/423-981/12-2/DG).
Przedsiębiorca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów opłaty za usługi promocyjne świadczone przez branżo...
Kary umowne za opóźnienia w realizacji internetowych usług serwisowych z automatu nie są wyłączone z kosztów pod...
Przedsiębiorca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na spotkanie z kontrahentem, na którym zała...
Odszkodowanie za utratę przez część budynku jakiegokolwiek znaczenia gospodarczego i konieczność rozbiórki, otrz...
Przepis nakładający podatek na wielokrotne restrukturyzacje może być niezgodny z europejską dyrektywą – sugeruje...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas