Podatek reklamowy: Kluby sportowe i handel zapłacą za reklamy

Danina, która miała uderzyć głównie w media, uderzy rykoszetem także w sieci handlowe i profesjonalny sport. Tak wynika z literalnego brzmienia projektu.

Aktualizacja: 12.02.2021 08:53 Publikacja: 11.02.2021 19:01

Supermarket

Supermarket

Foto: AdobeStock

Sieć supermarketów Biedronka co tydzień wydaje gazetkę „Okazje tygodnia". Z kolei Lidl, również co tydzień, udostępnia swoim czytelnikom „Katalog od poniedziałku do soboty". Od strony prawa prasowego – jest to prasa w całym tego słowa znaczeniu. Są to bowiem, jak to definiuje art. 7 ust. 2 pkt 1, „publikacje periodyczne (...) ukazujące się nie rzadziej niż raz do roku, opatrzone stałym tytułem albo nazwą, numerem bieżącym i datą".

Wprawdzie treści w tych gazetkach są nieco inne niż na przykład w „Rzeczpospolitej", ale są tam też reklamy, finansowane przez dostawców promowanych tam towarów.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Pies w podatkowych kosztach domowej firmy? Fiskus zmienia zdanie
Podatki
Przedsiębiorca rozliczy kurtkę, buty i kask w firmowych kosztach. Interpretacja fiskusa
Podatki
Czas na przygotowania do e-faktur. To wyzwanie zwłaszcza dla dużych firm
Podatki
Pomoc humanitarna dla Ukrainy dłużej bez cła i VAT
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Podatki
Skarbówka korzysta z prawa, jak chce? NSA alarmuje Ministerstwo Finansów