Reklama

Problem unikania opodatkowania przez wielkie międzynarodowe platformy cyfrowe

Nowa polska danina od reklam jest częściowo wzorowana na podatku cyfrowym, wprowadzonym już w niektórych krajach Unii Europejskiej.

Publikacja: 11.02.2021 07:58

Internetowi giganci

Internetowi giganci

Foto: AdobeStock

Komisja Europejska wiele lat temu dostrzegła problem unikania opodatkowania przez wielkie międzynarodowe platformy cyfrowe. Dlatego w 2018 r. zaproponowała projekt dyrektywy o specjalnym podatku cyfrowym, który miałby wyegzekwować od internetowych gigantów świadczenia na rzecz budżetów państw członkowskich.

Komisja proponowała 3-proc. podatek od przychodów przekraczających w skali globalnej 750 mln euro, z czego w krajach UE przynajmniej 50 mln euro. Jednak do uchwalenia dyrektywy nie doszło, m.in. wskutek nacisków władz USA, chroniących swoich rodzimych graczy internetowych.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki
APA: uprzednie porozumienia cenowe narzędziem odliczania kosztów
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Podatki
Podatek u źródła trochę łagodniejszy
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Reklama
Reklama
Reklama