Aktualizacja: 18.08.2016 07:00 Publikacja: 18.08.2016 07:00
Foto: Fotorzepa
W szczycie sezonu ulice i skwery wakacyjnych kurortów pełne są kolorowych i często obszernych reklam, bilbordów i innych tablic informacyjnych, skłaniających wczasowiczów do skorzystania z oferowanych lokalnych atrakcji i usług. Wielu przedsiębiorców zamieszczających tego typu reklamy na swoich obiektach nierzadko zapomina o związanych z tą daniną obowiązkach.
Opłata reklamowa została uregulowana w treści ustawy o podatkach i opłatach lokalnych. Jest zatem jedną z danin publicznoprawnych stanowiących dochody samorządu gminnego, której wprowadzenie na obszarze danej gminy pozostawiono w jego gestii. Zgodnie bowiem z art. 17a ust. 1 tej ustawy, rada gminy może wprowadzić opłatę reklamową od umieszczonych tablic reklamowych i urządzeń reklamowych. Możliwość wprowadzenia tej opłaty istnieje jednak tylko na tych obszarach, dla których obowiązują zasady i warunki sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń.
Odszkodowanie za utratę przez część budynku jakiegokolwiek znaczenia gospodarczego i konieczność rozbiórki, otrz...
Przepis nakładający podatek na wielokrotne restrukturyzacje może być niezgodny z europejską dyrektywą – sugeruje...
Gdy kontrola potrwa dłużej niż sześć miesięcy, odsetki podatkowe nie będą naliczane. Ma to zdyscyplinować kontro...
Obowiązkowy Krajowy System e-Faktur rusza 1 lutego 2026 r. Firmy mają już dostęp do dokumentacji API oraz wzoru...
Jeśli ZUS przekwalifikował umowę zlecenia na umowę o pracę, firma musi poprawić podatkowe rozliczenia i zapłacić...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas