Aktualizacja: 18.08.2016 07:00 Publikacja: 18.08.2016 07:00
Foto: Fotorzepa
W szczycie sezonu ulice i skwery wakacyjnych kurortów pełne są kolorowych i często obszernych reklam, bilbordów i innych tablic informacyjnych, skłaniających wczasowiczów do skorzystania z oferowanych lokalnych atrakcji i usług. Wielu przedsiębiorców zamieszczających tego typu reklamy na swoich obiektach nierzadko zapomina o związanych z tą daniną obowiązkach.
Opłata reklamowa została uregulowana w treści ustawy o podatkach i opłatach lokalnych. Jest zatem jedną z danin publicznoprawnych stanowiących dochody samorządu gminnego, której wprowadzenie na obszarze danej gminy pozostawiono w jego gestii. Zgodnie bowiem z art. 17a ust. 1 tej ustawy, rada gminy może wprowadzić opłatę reklamową od umieszczonych tablic reklamowych i urządzeń reklamowych. Możliwość wprowadzenia tej opłaty istnieje jednak tylko na tych obszarach, dla których obowiązują zasady i warunki sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń.
Przedsiębiorca nie zaliczy do kosztów uzyskania przychodów wydatków na wyżywienie, leczenie i wyposażenie psa pi...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Jeśli przedsiębiorca potrzebuje do działalności rzeczy chroniących go przed różnymi zagrożeniami, może zaliczyć...
Choć do uruchomienia KSeF pozostało jeszcze dziewięć miesięcy, to eksperci radzą: przygotowania warto rozpocząć...
Zwolnienie z cła i VAT towarów przeznaczonych do nieodpłatnego udostępniania osobom uciekającym przed agresją Ro...
Umorzenie postępowania karnego skarbowego z powodu braku znamion czynu zabronionego może stanowić przesłankę świ...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas