Reklama
Rozwiń
Reklama

CIT: Wydatki na lobbing nie mogą być zaliczone do kosztów podatkowych

Firma, która buduje swój wizerunek wśród przedstawicieli władzy, nie może rozliczyć wydatków w kosztach.

Aktualizacja: 10.06.2016 09:15 Publikacja: 10.06.2016 07:42

Lobbyści mają zakaz wstępu na posiedzenia sejmowych podkomisji. Wchodzą więc na nie jako eksperci

Lobbyści mają zakaz wstępu na posiedzenia sejmowych podkomisji. Wchodzą więc na nie jako eksperci

Foto: Fotorzepa, Magda Starowieyska

Lobbing to wywieranie wpływu na organy władzy państwowej w interesie określonych grup, np. gospodarczych (Słownik Języka Polskiego PWN). Z wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie wynika, że firma, która podejmuje takie działania, może mieć problemy z fiskusem.

Przekonała się o tym spółka działająca w branży elektronicznej. Jest częścią międzynarodowego koncernu i w Polsce sprzedaje jego produkty. Podjęła współpracę z agencją konsultingową, która prowadzi na jej rzecz działania lobbingowe. Między innymi zajmuje się pozyskiwaniem informacji i budowaniem relacji z administracją publiczną. Są to np. kontakty z politykami, przedstawicielami rządu oraz władz samorządowych i prowadzenie z nimi wspólnych akcji.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki
APA: uprzednie porozumienia cenowe narzędziem odliczania kosztów
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Podatki
Podatek u źródła trochę łagodniejszy
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Reklama
Reklama