Reklama
Rozwiń

Rabat dla klienta obniża podstawę opodatkowania VAT

Przy sprzedaży zestawów promocyjnych podstawą opodatkowania VAT sprzedawanego po obniżonej cenie towaru z zestawu nie jest jego cena pierwotna, tylko kwota rzeczywiście uiszczana przez klienta.

Aktualizacja: 06.06.2016 08:49 Publikacja: 06.06.2016 03:00

Rabat dla klienta obniża podstawę opodatkowania VAT

Foto: 123RF

Tak orzekł Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi w wyroku z 20 kwietnia 2016 r. (I SA/Łd 166/16).

W celu zwiększenia sprzedaży oferowanych przekąsek spółka wprowadziła strategię marketingową. Polegała ona na sprzedaży przekąsek w zestawach promocyjnych z napojami (w tym napojami alkoholowymi), przy czym rabatowaniu w zestawie podlegała jedynie cena napojów.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Uwaga, firmy - MF opublikowało dokumentację API KSeF 2.0
Podatki
Gdy ZUS zmieni zlecenie na etat, trzeba zająć się podatkiem
Podatki
Cyfrowa rewolucja w podatkach – kłopoty czy korzyści dla firm?
Podatki
Fiskus przyłapał doradcę podatkowego na rozliczaniu w koszty wydatków na drogie ubrania, meble i wycieczki
Podatki
Ważne zmiany w kontroli podatników. Cały Sejm za