Rabat dla klienta obniża podstawę opodatkowania VAT

Przy sprzedaży zestawów promocyjnych podstawą opodatkowania VAT sprzedawanego po obniżonej cenie towaru z zestawu nie jest jego cena pierwotna, tylko kwota rzeczywiście uiszczana przez klienta.

Aktualizacja: 06.06.2016 08:49 Publikacja: 06.06.2016 03:00

Rabat dla klienta obniża podstawę opodatkowania VAT

Foto: 123RF

Tak orzekł Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi w wyroku z 20 kwietnia 2016 r. (I SA/Łd 166/16).

W celu zwiększenia sprzedaży oferowanych przekąsek spółka wprowadziła strategię marketingową. Polegała ona na sprzedaży przekąsek w zestawach promocyjnych z napojami (w tym napojami alkoholowymi), przy czym rabatowaniu w zestawie podlegała jedynie cena napojów.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Rząd chce odroczyć obowiązek raportowania ESG
Podatki
Firma nie będzie musiała publikować strategii. Sprzątanie pozostałości Polskiego Ładu
Podatki
Więcej uprawnień dla kontrolowanych firm. Złożą deklarację i częściową korektę
Podatki
Limit zwolnienia z VAT będzie wyższy w 2026 r. To element deregulacji
Podatki
Wyrok TSUE: prezes musi mieć szansę na uwolnienie się od podatku spółki
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku