Obecnie zaoferowanie kontrahentowi podczas spotkania – zwłaszcza dłuższego – napoju lub drobnych słodyczy nie jest traktowane jako przejaw szczególnej okazałości, a jedynie zwykłych dobrych manier.

Organy podatkowe podkreślają nawet, że zaproponowanie takiego poczęstunku nie wzbudzi podziwu kontrahenta i nie wywoła pozytywnego wrażenia – raczej jego brak zostanie uznany za zachowanie poniżej obowiązujących standardów i pozostawi wysoce negatywne wrażenie u drugiej strony. Nie sposób przyjąć, że reprezentacją jest każde działanie mające na celu utrzymanie pozytywnego wizerunku podatnika czy też ochronę przed wywołaniem negatywnego wrażenia.

Charakter reprezentacyjny będą miały jedynie te działania, które mogą być uznane za szczególnie okazałe, odbiegające od reguł przyjętych w analogicznych sytuacjach (tak też [b]interpretacje izb skarbowych: w Bydgoszczy z 22 lutego 2008 r., ITPB1/415-604/07/DP, w Poznaniu z 15 września 2008 r., ILPB3/423-364/08-2/MC).[/b]

[i] Autorzy są doradcami podatkowymi w TAXA GROUP SP. Z O.O.[/i]