[b]Luksusowe upominki nie są kosztem, wydatki na drobne podarunki z logo firmy mogą pomniejszyć przychód.[/b] Te bardziej ekskluzywne są uważane za reprezentację, a wydatki z nią związane nie są podatkowym kosztem. Można natomiast odliczyć koszty reklamy. Przedsiębiorcy starają się więc, aby nadać swoim działaniom promocyjny charakter. Jeśli więc kupują dla klientów np. notatniki, powinni opatrzyć je widocznym logo i informacją o oferowanym produkcie. Wtedy można argumentować, że upominki reklamują firmę.

Z interpretacji organów podatkowych wynika, że nie mają nic przeciwko wrzucaniu w koszty wydatków na drobne reklamowe gadżety. Nie zgadzają się natomiast na odliczenie kosztowniejszych prezentów, nawet gdy mają logo firmy.

[i]Podstawa prawna: [link=http://aktyprawne.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr?id=80474]ustawa z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jedn. DzU z 2000 r. nr 14, poz. 176 ze zm.)[/link][/i]