Wydatki na pokazy artystyczne, koncerty i konferensjera nie są kosztem podatkowym firmy - interpretacja

Fiskus nie zgadza się na odliczenie wydatków na pokazy artystyczne, występy muzyczne i obsługę konferansjerską prowadzoną przez znanych artystów. Uważa, że to reprezentacja.

Publikacja: 04.12.2019 07:50

Wydatki na pokazy artystyczne, koncerty i konferensjera nie są kosztem podatkowym firmy - interpretacja

Foto: Adobe Stock

Koncerty i występy artystów z okazji firmowych uroczystości stają się już powszechną praktyką, podobnie jak zatrudnianie celebrytów w roli konferansjerów. Wielu przedsiębiorców uważa je za najskuteczniejszą formę reklamy. Okazuje się, że skarbówka ma inne zdanie na ten temat.

Przekonała się o tym spółka z branży wydawniczej, która często bierze udział w różnego rodzaju targach branżowych, na których promuje swoje produkty, np. czasopisma. Chce zdobyć w ten sposób nowych czytelników oraz ogłoszeniodawców i reklamodawców. Na dużych imprezach spółka ponosi dodatkowo koszty organizacji pokazów artystycznych, występów muzycznych oraz profesjonalnej obsługi konferansjerskiej prowadzonej przez znanych artystów kabaretowych.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Podatki
Płacisz organizacji pracodawców za reklamę? To koszt bez limitu
Podatki
Kary umowne za opóźnienie w realizacji usługi co do zasady mogą być kosztem podatkowym. Wyrok NSA
Podatki
Piwo w kosztach firmy? Tylko bezalkoholowe
Podatki
Jak nie ma usługi, to nie będzie podatku. Ważny wyrok ws. VAT
Podatki
Sprzątanie po Polskim Ładzie. Na tę zmianę czekają spółki. Czy TSUE pomoże?
Reklama
Reklama