Aktualizacja: 06.08.2019 11:46 Publikacja: 06.08.2019 08:07
Foto: 123RF
Biznesmen prowadzący działalność gospodarczą w domu może rozliczać wydatki na jego zakup w podatkowych kosztach bez konieczności wyodrębniania specjalnego pomieszczenia na firmę. Musi jednak określić, jaka część nieruchomości faktycznie jest wykorzystywana na służbowe potrzeby. Inaczej fiskus zakwestionuje rozliczenie. Tak wynika z interpretacji dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej.
Czytaj także: Kurs językowy, mieszkanie i miejsce postojowe w kosztach
Przedsiębiorca nie zaliczy do kosztów uzyskania przychodów wydatków na mocne trunki. Skarbówka twierdzi, że można prowadzić biznes bez alkoholu. Nawet jak lubią go nasi kontrahenci.
Małe firmy działające równocześnie w Polsce i w innych krajach UE mogą już zgłaszać się do procedury zwolnienia z VAT za granicą. To korzystne rozwiązanie zwłaszcza dla firm z pogranicza zachodniego i południowego.
Przedsiębiorcy są rozczarowani niedotrzymaniem większości wyborczych obietnic. Mają dobre zdanie o miesięcznych wakacjach składkowych, aczkolwiek woleliby obniżkę na cały rok.
Należności z usług hotelowych i konferencyjnych to nie przychody z najmu, podnajmu, dzierżawy, poddzierżawy, leasingu i innych umów o podobnym charakterze. Hoteli nie dotyczą więc szczególne obowiązki dotyczące tzw. spółek nieruchomościowych.
1 stycznia 2025 r. weszły w życie nowe przepisy dotyczące podatku od nieruchomości. Zmieniła się m.in. definicja budynku i budowli. Przedsiębiorcy do końca marca muszą poprawnie wypełnić deklarację podatkową. To prawdziwa rewolucja. Co zrobić, żeby nie zapłacić? W artykule zamieściliśmy wideo z webinaru "Rz", w którym eksperci wyjaśniają zmiany i doradzają, co należy zrobić.
Dobry program księgowy to podstawa funkcjonowania biura rachunkowego. Jego podstawowym zadaniem jej ułatwienie i przyspieszenie pracy księgowych. Dzięki temu, że program wykonuje podstawowe, powtarzalne zadania, profesjonaliści mogą się skupić na bardziej skomplikowanych zadaniach, lub zaoferować swoje usługi większej liczbie klientów.
Przedsiębiorca nie zaliczy do kosztów uzyskania przychodów wydatków na mocne trunki. Skarbówka twierdzi, że można prowadzić biznes bez alkoholu. Nawet jak lubią go nasi kontrahenci.
Data formalnego wykreślenia firmy z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej nie jest jedyną okolicznością przesądzającą o tym, kiedy podatnik zaprzestał działalności.
Odszkodowanie za zniszczony towar trzeba zaksięgować w podatkowej księdze. Nie trzeba w niej natomiast wpisywać kwot otrzymanych za rozbity samochód ciężarowy oraz naczepę i wydatkowanych na naprawę lub zakup nowych takich samych środków trwałych.
Wydatki ponoszone przez spółkę dominującą w celu zwiększenia ceny sprzedaży akcji spółki zależnej nie mogą być uznane za koszty uzyskania przychodów spółki dominującej.
Radca prawny może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na wykorzystywany do celów służbowych inteligentny zegarek.
Wydatki na dodatkowe świadczenia dla samozatrudnionych można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów. Skarbówka się zgadza, eksperci podkreślają jednak, że tylko wtedy, gdy benefity są elementem wynagrodzenia współpracowników.
Od stycznia 2025 roku obowiązują zmiany w przepisach podatkowych, ważne dla firm.
Firma może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na lekarstwa, środki higieniczne, napoje oraz przekąski, które są udostępniane pracownikom. Wpływają bowiem pozytywnie na ich samopoczucie i motywują do lepszej pracy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas