Reklama

Oddanie powierzchni pod reklamę to nie najem

Konsekwencją uznania, że gmina świadczy usługę reklamy jest opodatkowanie tej usługi na zasadach ogólnych, zatem obowiązek podatkowy powstanie z chwilą jej wykonania – uznał organ skarbowy.

Publikacja: 12.06.2018 02:00

Oddanie powierzchni pod reklamę to nie najem

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek

Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej (dyrektor KIS) 5 kwietnia 2018 r. wydał interpretację dotyczącą określenia momentu powstania obowiązku podatkowego w VAT dla usługi reklamy na obiekcie lub ścianie budynku (sygn. 0112-KDIL2-1.4012.57. 2018.1.MK).

Interpretacja została wydana na wniosek gminy, która w ramach działalności gospodarczej zawiera umowy w sprawie zezwolenia na umieszczenie reklamy na obiektach/nieruchomościach będących jej własnością. W tym celu rada miejska podjęła uchwałę w sprawie określenia zasad umieszczania reklam na obiektach i nieruchomościach. Określiła w niej, że przez reklamę rozumie się treści i emblematy o charakterze informacyjnym lub marketingowym, mające skłonić kupującego towar lub usługi do dokonania wyboru. Zgodnie z ww. uchwałą zezwolenie na umieszczenie reklamy jest wydawane na wniosek, który jest rozpatrywany przez burmistrza.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki
APA: uprzednie porozumienia cenowe narzędziem odliczania kosztów
Podatki
Podatek u źródła trochę łagodniejszy
Podatki
Pracodawca nie koryguje PIT-11 gdy pobrał zbyt duże zaliczki - interpretacja podatkowa
Podatki
NSA: ulga na złe długi nie narusza prawa unijnego
Podatki
Ulga na złe długi: kończą się terminy na odzyskanie VAT
Reklama
Reklama
Reklama