Aktualizacja: 04.06.2025 18:37 Publikacja: 27.06.2024 10:03
Foto: Adobe Stock
Dotychczas przedsiębiorstwa oceniane były przez pryzmat wyników finansowych, wyniku netto, przychodów, kapitału własnego, kapitalizacji czy innych wskaźników. Czy ślad węglowy jest kolejnym parametrem oceny organizacji?
Zdecydowanie tak. Ślad węglowy można uznać za kolejny miernik służący do oceny danej organizacji. Dla niektórych może on stanowić czynnik przeważający i decydujący o końcowym pozytywnym wyniku negocjacji, dokonaniu zakupów bądź zamknięciu transakcji. Na ślad węglowy organizacji możemy spojrzeć jako na kolejny wskaźnik, tym razem niefinansowy, służący do oceny firmy. Nie wszyscy oceniają firmę wyłącznie na podstawie obrotów, zysku, zysku na akcję oraz innych parametrów finansowych. Jest wiele mierników, które dają możliwość porównywania firm między sobą. Obliczając ślad węglowy, czy to przedsiębiorstwa, czy produktu, czy projektu, otrzymujemy kolejne narzędzie do ich oceny, a w konsekwencji do zarządzania naszymi decyzjami biznesowymi. Coraz więcej ekspertów, zwłaszcza z kadr kierowniczych, finansowych, biegłych rewidentów, zaczyna to dostrzegać. Jest to kolejne kryterium oceny naszych organizacji i działań. Ważne, by oceny biznesowe były dokonywane z wykorzystaniem całego wachlarza różnych wskaźników i mierników. Dotyczy to decyzji podejmowanych na wielu płaszczyznach organizacyjnych. Na samym wyliczeniu śladu organizacji nie należy jednak zakończyć. To dopiero pierwszy krok.
Projekt Akademii Zakupów Publicznych to inicjatywa, która może stać się kamieniem milowym w profesjonalizacji ry...
Obecny stan realizacji celów społecznych jest niewystarczający.
Analiza potrzeb i wymagań ma fundamentalne znaczenia dla całego procesu.
Umożliwienie składania ofert częściowych daje szanse większej liczbie podmiotów.
Urząd Zamówień Publicznych uruchomił Akademię Zakupów Publicznych, nowatorski program, którego celem jest edukac...
Aby nabyć jak najlepszą usługę w drodze zamówienia publicznego, należy dokładnie określić własne potrzeby. Ważne...
Dobra komunikacja między zamawiającym a wykonawcą to podstawa sukcesu.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas