Reklama

Czy można zabronić restrukturyzacji?

Postępowanie restrukturyzacyjne to dobry sposób ratowania firmy, ale musi być wykorzystywany zgodnie z prawem.

Publikacja: 01.10.2024 12:03

Czy można zabronić restrukturyzacji?

Foto: Adobe Stock

Przy zawieraniu umowy strony próbują na różne sposoby zabezpieczyć swoje interesy. Zawsze jednak działania te mają określone granice, a jedną z nich są próby torpedowania restrukturyzacji.

Przedsiębiorca, który rozpoczął prowadzenie wobec siebie postępowania restrukturyzacyjnego, ma obowiązek dodać do nazwy swojej firmy określenie „w restrukturyzacji”. Dzięki temu wszyscy zainteresowani mogą w prosty sposób uzyskać informacje o położeniu przedsiębiorstwa. Taki komunikat należy odczytywać jako podjęcie przez dłużnika działań zmierzających do rozwiązania jego problemów finansowych, a nie jako komunikat o dążeniu do likwidacji działalności. Nie zmienia to faktu, że konieczności rozpoczęcia restrukturyzacji lepiej unikać – ale nie za wszelką cenę. Niedopuszczalne jest również umówienie się przez strony, że taka procedura nie zostanie zainicjowana.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Poradniki Rzeczpospolitej Prawo
Akademia zakupów publicznych - nowy dodatek dla specjalistów
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Poradniki Rzeczpospolitej Prawo
Jak zapewnić zgodność zamówienia z rzeczywistymi potrzebami
Poradniki Rzeczpospolitej Prawo
Brak podziału zamówienia na części nie może naruszać uczciwej konkurencji
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Poradniki Rzeczpospolitej Prawo
Czas na większą profesjonalizację rynku zamówień w Polsce
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama
Reklama