Reklama
Rozwiń
Reklama

Obowiązek wdrożenia PPK ciąży także na zagranicznym podmiocie zatrudniającym

Obowiązek uruchomienia PPK nie zależy od tego, czy dany podmiot ma siedzibę lub miejsce zamieszkania w Polsce, lecz od tego, czy zatrudnia „osoby zatrudnione” w rozumieniu ustawy o PPK.

Publikacja: 09.11.2025 08:00

Obowiązek wdrożenia PPK ciąży także na zagranicznym podmiocie zatrudniającym

Foto: Adobe Stock

Zagraniczny podmiot zatrudniający, który zatrudnia chociaż jedną „osobę zatrudnioną” w rozumieniu ustawy o PPK, posiada NIP i jest zgłoszony w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych jako płatnik składek na ubezpieczenia społeczne, uruchamia PPK na zasadach ogólnych. Oznacza to, że umowa o prowadzenie PPK - w imieniu i na rzecz osoby zatrudnionej – powinna zostać zawarta nie wcześniej niż po upływie 14 dni zatrudnienia i nie później niż do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym upłynęły 3 miesiące (90 dni) zatrudnienia tej osoby, chyba że osoba zatrudniona zadeklaruje przed upływem tego terminu niedokonywanie wpłat do PPK albo przestanie być w stosunku do tego podmiotu osobą zatrudnioną. Natomiast umowę o zarządzanie PPK należy zawrzeć nie później niż na 10 dni roboczych przed dniem zawarcia umowy o prowadzenie PPK.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Prawo pracy
Więcej porozumień pracodawców z załogami? Weszły w życie nowe przepisy
Prawo pracy
Neutralność płciowa wkracza do polskich firm. Co to oznacza i jak się przygotować?
Prawo pracy
Reforma PIP kolejny raz zmieniona. Biznes czeka na konkrety
Prawo pracy
Lista samokontroli PIP zamiast pomóc, wywoła chaos? Oto 42 pytania „testu etatu"
Prawo pracy
Samowolka pracownika w obszarze AI może być niebezpieczna dla firmy
Materiał Promocyjny
W kierunku zrównoważonej przyszłości – konkretne działania
Reklama
Reklama