Reklama
Rozwiń

Unikanie konfliktów interesów – obowiązek pracownika czy ryzyko pracodawcy

Firma nie może żądać od pracowników informacji o ich koligacjach rodzinnych z klientami. Może natomiast wprowadzić obowiązek wstrzymania się od uczestnictwa w załatwianiu spraw osób bliskich.

Publikacja: 13.07.2017 07:00

Unikanie konfliktów interesów – obowiązek pracownika czy ryzyko pracodawcy

Foto: 123RF

Pracownica banku „załatwia" kuzynce kredyt na bardzo korzystnych warunkach, stosowanych w normalnej procedurze wobec najlepszych i przede wszystkim sprawdzonych klientów. Po pewnym czasie kuzynka okazuje się nierzetelnym klientem. Zaczynają się kłopoty – dla dłużniczki, pracownicy i banku.

Nadmierna ciekawość

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Prawo w firmie
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z nowym zadaniem
Prawo w firmie
Jak odejść ze związku zawodowego