Unikanie konfliktów interesów – obowiązek pracownika czy ryzyko pracodawcy

Firma nie może żądać od pracowników informacji o ich koligacjach rodzinnych z klientami. Może natomiast wprowadzić obowiązek wstrzymania się od uczestnictwa w załatwianiu spraw osób bliskich.

Publikacja: 13.07.2017 07:00

Unikanie konfliktów interesów – obowiązek pracownika czy ryzyko pracodawcy

Foto: 123RF

Pracownica banku „załatwia" kuzynce kredyt na bardzo korzystnych warunkach, stosowanych w normalnej procedurze wobec najlepszych i przede wszystkim sprawdzonych klientów. Po pewnym czasie kuzynka okazuje się nierzetelnym klientem. Zaczynają się kłopoty – dla dłużniczki, pracownicy i banku.

Nadmierna ciekawość

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Świąteczna oferta! Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Legislacja gospodarcza w stylu słabej drużyny futbolowej
Materiał Promocyjny
Jak przez ćwierć wieku zmieniał się rynek leasingu
Prawo w firmie
"Rzeczpospolita" znów liderem w kwestii własności intelektualnej
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?
Materiał Promocyjny
5G – przepis na rozwój twojej firmy i miejscowości
Prawo w firmie
Komisja Europejska zaskarżyła Polskę do TSUE. Chodzi o minimalny podatek dochodowy
Materiał Promocyjny
Nowości dla przedsiębiorców w aplikacji PeoPay