Reklama
Rozwiń

Odwołanie z urlopu - pracodawca musi być pewny, że chce przerwać wypoczynek pracownika

Wielu pracodawców traktuje uzgodnienia z etatowcami co do terminów wypoczynku z przymrużeniem oka. Błędnie uważają, że w każdej chwili mogą przesunąć pracownikowi urlop lub wezwać do firmy wypoczywającą już osobę. Nieuzasadniona decyzja może się jednak okazać dla firmy kosztowna.

Aktualizacja: 04.06.2017 09:22 Publikacja: 04.06.2017 00:01

Odwołanie z urlopu - pracodawca musi być pewny, że chce przerwać wypoczynek pracownika

Foto: 123RF

Niedługo rozpoczyna się sezon urlopów. Dla większości pracowników udzielane są one zgodnie z planem urlopów. W  pewnych sytuacjach wypoczynek może jednak zostać przesunięty lub nawet przerwany z inicjatywy pracodawcy.

Sprawa nie jest jednak tak prosta, jak wydaje się wielu pracodawcom. Przesunięcie urlopu, a tym bardziej wezwanie do pracy wypoczywającego, może nastąpić tylko w ściśle określonych przepisami okolicznościach.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Prawo w firmie
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z nowym zadaniem
Prawo w firmie
Jak odejść ze związku zawodowego