Reklama

Odwołanie z urlopu - pracodawca musi być pewny, że chce przerwać wypoczynek pracownika

Wielu pracodawców traktuje uzgodnienia z etatowcami co do terminów wypoczynku z przymrużeniem oka. Błędnie uważają, że w każdej chwili mogą przesunąć pracownikowi urlop lub wezwać do firmy wypoczywającą już osobę. Nieuzasadniona decyzja może się jednak okazać dla firmy kosztowna.

Aktualizacja: 04.06.2017 09:22 Publikacja: 04.06.2017 00:01

Odwołanie z urlopu - pracodawca musi być pewny, że chce przerwać wypoczynek pracownika

Foto: 123RF

Niedługo rozpoczyna się sezon urlopów. Dla większości pracowników udzielane są one zgodnie z planem urlopów. W  pewnych sytuacjach wypoczynek może jednak zostać przesunięty lub nawet przerwany z inicjatywy pracodawcy.

Sprawa nie jest jednak tak prosta, jak wydaje się wielu pracodawcom. Przesunięcie urlopu, a tym bardziej wezwanie do pracy wypoczywającego, może nastąpić tylko w ściśle określonych przepisami okolicznościach.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Zamówienia publiczne nie dla firm z Chin czy Turcji. Nowe prawo już obowiązuje
Prawo w firmie
Więcej zamówień z wolnej ręki. Zmiany w zamówieniach publicznych
Prawo w firmie
Czy skargę do sądu na decyzję skarbówki można złożyć przez e-Doręczenia?
Prawo w firmie
AI Act. Zaczęła obowiązywać jedna z najbardziej kontrowersyjnych części rozporządzenia
Prawo w firmie
Nowa ustawa sankcyjna nie pozwoli spryciarzom na zakazany handel z Rosji
Reklama
Reklama
Reklama