Kontrola w firmie: odliczenie strat a przechowywanie ksiąg

Przedsiębiorcy mają na odliczenie straty pięć lat, ale skarbówka chce, aby przez jedenaście przechowywali księgi.

Aktualizacja: 03.04.2017 08:25 Publikacja: 03.04.2017 07:55

Kontrola w firmie: odliczenie strat a przechowywanie ksiąg

Foto: 123RF

Prowadzący działalność gospodarczą, który w poprzednich latach miał stratę, czyli więcej kosztów niż przychodów, może odliczyć ją w bieżącym zeznaniu. Dotyczy to zarówno rozliczających się według skali, jak i płacących podatek liniowy.

Na rozliczenie straty z poprzednich zeznań mamy pięć lat. W deklaracji za 2016 r. możemy więc odliczyć część straty z 2011 r. Wcześniejsza już przepadła.

Pozostało 88% artykułu

PRO.RP.PL za 19 zł

Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Prawo w firmie
Komisja Europejska zaskarżyła Polskę do TSUE. Chodzi o minimalny podatek dochodowy
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Prawo w firmie
Należyta staranność to nie bat na przedsiębiorców
Prawo w firmie
Czy kupowanie fałszywych opinii w internecie da korzyści podatkowe?
Prawo w firmie
Zmiany w załatwianiu spraw ze skarbówką. Chodzi o kontakt z pracownikami US
Materiał Promocyjny
Strategia T-Mobile Polska zakładająca budowę sieci o najlepszej jakości przynosi efekty
Prawo w firmie
Sygnaliści. Jak będzie działał mechanizm zgłoszeń zewnętrznych
Materiał Promocyjny
Polscy przedsiębiorcy coraz częściej ubezpieczeni