Reklama

Kontrola w firmie: odliczenie strat a przechowywanie ksiąg

Przedsiębiorcy mają na odliczenie straty pięć lat, ale skarbówka chce, aby przez jedenaście przechowywali księgi.

Aktualizacja: 03.04.2017 08:25 Publikacja: 03.04.2017 07:55

Kontrola w firmie: odliczenie strat a przechowywanie ksiąg

Foto: 123RF

Prowadzący działalność gospodarczą, który w poprzednich latach miał stratę, czyli więcej kosztów niż przychodów, może odliczyć ją w bieżącym zeznaniu. Dotyczy to zarówno rozliczających się według skali, jak i płacących podatek liniowy.

Na rozliczenie straty z poprzednich zeznań mamy pięć lat. W deklaracji za 2016 r. możemy więc odliczyć część straty z 2011 r. Wcześniejsza już przepadła.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Krzysztof Sikora, Mateusz Mintzberg: Koniec tymczasowości – kontrola inwestycji zagranicznych (FDI) na stałe w Polsce
Reklama
Prawo w firmie
Weszła w życie ustawa zawierająca pierwszy pakiet rozwiązań deregulacyjnych
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Reklama
Reklama
Reklama