Kontrola w firmie: odliczenie strat a przechowywanie ksiąg

Przedsiębiorcy mają na odliczenie straty pięć lat, ale skarbówka chce, aby przez jedenaście przechowywali księgi.

Aktualizacja: 03.04.2017 08:25 Publikacja: 03.04.2017 07:55

Kontrola w firmie: odliczenie strat a przechowywanie ksiąg

Foto: 123RF

Prowadzący działalność gospodarczą, który w poprzednich latach miał stratę, czyli więcej kosztów niż przychodów, może odliczyć ją w bieżącym zeznaniu. Dotyczy to zarówno rozliczających się według skali, jak i płacących podatek liniowy.

Na rozliczenie straty z poprzednich zeznań mamy pięć lat. W deklaracji za 2016 r. możemy więc odliczyć część straty z 2011 r. Wcześniejsza już przepadła.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Reklama
Reklama