Ekspert: korporacje chcą odpowiadać tylko przed Bogiem i historią

Nie trzeba budować teorii, by żądać od korporacji przyzwoitego zachowania. Nie żywmy się mitem jako sposobem na lepszy świat – pisze ekspert.

Publikacja: 17.10.2019 07:20

Ekspert: korporacje chcą odpowiadać tylko przed Bogiem i historią

Foto: Fotolia.com

The Business Roundtable, organizacja zarządzających (CEOs) amerykańskich spółek giełdowych, wydała 19.08.2019 r. manifest w sprawie celu korporacji zgodnie z którym maksymalizacja wartości dla akcjonariuszy nie może być jej jedynym celem. Zdaniem CEOs “Każdy z naszych interesariuszy jest kluczowy. Zobowiązujemy się dostarczać wartość dla każdego z nich budując w ten sposób przyszły sukces naszych spółek, naszych społeczności oraz naszego kraju”. Manifest ten odebrano jako zerwanie z doktryną shareholder value kojarzoną z Miltonem Friedmanem, który twierdził, iż “Społeczna odpowiedzialność biznesu polega wyłącznie na wykorzystywaniu jego zasobów i angażowaniu się w działania ukierunkowane na zwiększanie zysków w granicach gry opartej na zasadzie otwartej, wolnej i uczciwej konkurencji”.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Reklama
Reklama