Reklama
Rozwiń

Czy markowa melodyjka podbije serca klientów - komentuje Jerzy Kowalski

Handel byłby właściwie niemożliwy gdyby nie znaki towarowe, czyli mówiąc po ludzku marki należące do przedsiębiorców – i te globalne, ale też i te małe, by nie powiedzieć, funkcjonujące właściwie tylko dla sąsiadów.

Publikacja: 26.09.2019 18:30

Czy markowa melodyjka podbije serca klientów - komentuje Jerzy Kowalski

Foto: AdobeStock

Menedżerowie nie próżnują. Ciągle poszukują. Pragną, by znaki ich firm były nowoczesne, zarejestrowane, służyły skutecznie zwiększaniu zysków. Permanentnie chcą mieć coraz to bardziej kosmiczne sposoby i instrumenty kokietowania konsumentów, ich identyfikacji i ochrony. Cały czas rodzą się pomysły wykorzystywania nowych technologii w celu przedstawienia i utrwalenia oznaczeń postrzegalnych innymi zmysłami niż wzrok. Niekonwencjonalne metody w procesie marketingowym niewątpliwie pomagają. Jeszcze nie tak dawno dominowały znaki słowno – graficzne. Później bawiono się także kolorami. To fioletowa krówka dla słodkości, to pomarańczowa barwa dla Orange z komórkami w tle, to kolejny fiolet dla kociego pokarmu, czy czerwień dla szwajcarskich scyzoryków.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki
Prawo w firmie
Co obejmie deregulacja? Zespół Brzoski może wrócić do gotowych projektów
Prawo w firmie
Zlikwidują Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców? Jest oświadczenie
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Prawo w firmie
Rząd wytoczy groźną broń przeciw szarej strefie. Dotknie rynku odzieży, obuwia i betonu
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń