Firma może żądać przeprosin za pomyłkę inspektora i narażenie na straty

Jeżeli reputacja przedsiębiorcy ucierpiała na skutek kontroli, może on żądać przeprosin od Inspekcji Handlowej.

Publikacja: 06.03.2016 01:00

Firma może żądać przeprosin za pomyłkę inspektora i narażenie na straty

Foto: 123RF

Ludwik L. zażądał w Sądzie Okręgowym w Warszawie od Inspekcji Handlowej 120 tys. zł tytułem zadośćuczynienia oraz przeprosin w sobotnio-niedzielnym wydaniu gazet oraz na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Jego zdaniem na skutek fatalnej pomyłki inspekcji ucierpiała jego reputacja, a obroty należącej do niego stacji benzynowej spadły, bo nikt nie chciał u niego tankować.

Zaczęło się od kontroli

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Dostawa leków na innych i racjonalnych zasadach
Prawo w firmie
Legislacja gospodarcza w stylu słabej drużyny futbolowej
Prawo w firmie
"Rzeczpospolita" znów liderem w kwestii własności intelektualnej
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?