Co robić, gdy pracownik przywłaszczył firmowe pieniądze?

Pracodawca, którego mienie przywłaszczył sobie podwładny, w jednym postępowaniu może doprowadzić do skazania tej osoby i uzyskać zaspokojenie poniesionej straty.

Publikacja: 13.10.2015 07:55

Pracownikowi, którego zatrudniam na umowę bezterminową, nie wypłaciłem wynagrodzenia za wrzesień 2015 r. Pensję powinien otrzymać w ostatnim dniu miesiąca. Na początku października ten pracownik, bez mojej wiedzy i zgody, pobrał z firmowej kasy 2000 zł na poczet zaległych poborów. Te środki finansowe nie zostały mu powierzone z obowiązkiem rozliczenia się. Czy i ewentualnie jakie konsekwencje mogę wyciągnąć wobec tej osoby? – pyta czytelnik.

Bezsporne jest, że jednym z podstawowych obowiązków pracowniczych jest dbanie o dobro firmy i jej mienie (art. 100 § 2 pkt 4 k.p.). Obejmuje to m.in. czuwanie nad środkami finansowymi zgromadzonymi w kasie zakładu pracy.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Świąteczna oferta! Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Legislacja gospodarcza w stylu słabej drużyny futbolowej
Prawo w firmie
"Rzeczpospolita" znów liderem w kwestii własności intelektualnej
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?
Prawo w firmie
Komisja Europejska zaskarżyła Polskę do TSUE. Chodzi o minimalny podatek dochodowy
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10