Reklama
Rozwiń

Odpowiedzialność hotelarza za utracone mienie gościa

Odpowiedzialność hotelarza za rzeczy osoby korzystającej z usług hotelu wynika wprost z kodeksu cywilnego i powstaje z chwilą ich wniesienia do hotelu.

Publikacja: 26.08.2015 05:50

Odpowiedzialność hotelarza za utracone mienie gościa

Foto: www.sxc.hu

Właściciel hotelu nie może swojej odpowiedzialności ograniczyć ani wyłączyć, zawierając z klientem umowę, w której stwierdzi, że za rzeczy gościa nie odpowiada, jak też przez ogłoszenie w recepcji.

– Wszelkie szyldy, informatory, regulaminy zawierające sformułowania typu „hotel nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy wniesione..." nie wywołują skutków prawnych. Każdy prowadzący hotel lub pensjonat odpowiada za rzeczy wniesione do nich przez gości – podkreśla Jacek Chojnacki z Concordia Ubezpieczenia.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Prawo w firmie
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z nowym zadaniem
Prawo w firmie
Jak odejść ze związku zawodowego
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji