Odpowiedzialność hotelarza za utracone mienie gościa

Odpowiedzialność hotelarza za rzeczy osoby korzystającej z usług hotelu wynika wprost z kodeksu cywilnego i powstaje z chwilą ich wniesienia do hotelu.

Publikacja: 26.08.2015 05:50

Odpowiedzialność hotelarza za utracone mienie gościa

Foto: www.sxc.hu

Właściciel hotelu nie może swojej odpowiedzialności ograniczyć ani wyłączyć, zawierając z klientem umowę, w której stwierdzi, że za rzeczy gościa nie odpowiada, jak też przez ogłoszenie w recepcji.

– Wszelkie szyldy, informatory, regulaminy zawierające sformułowania typu „hotel nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy wniesione..." nie wywołują skutków prawnych. Każdy prowadzący hotel lub pensjonat odpowiada za rzeczy wniesione do nich przez gości – podkreśla Jacek Chojnacki z Concordia Ubezpieczenia.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki
Prawo w firmie
Co obejmie deregulacja? Zespół Brzoski może wrócić do gotowych projektów
Prawo w firmie
Zlikwidują Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców? Jest oświadczenie
Prawo w firmie
Rząd wytoczy groźną broń przeciw szarej strefie. Dotknie rynku odzieży, obuwia i betonu
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń