Odpowiedzialność hotelarza za utracone mienie gościa

Odpowiedzialność hotelarza za rzeczy osoby korzystającej z usług hotelu wynika wprost z kodeksu cywilnego i powstaje z chwilą ich wniesienia do hotelu.

Publikacja: 26.08.2015 05:50

Odpowiedzialność hotelarza za utracone mienie gościa

Foto: www.sxc.hu

Właściciel hotelu nie może swojej odpowiedzialności ograniczyć ani wyłączyć, zawierając z klientem umowę, w której stwierdzi, że za rzeczy gościa nie odpowiada, jak też przez ogłoszenie w recepcji.

– Wszelkie szyldy, informatory, regulaminy zawierające sformułowania typu „hotel nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy wniesione..." nie wywołują skutków prawnych. Każdy prowadzący hotel lub pensjonat odpowiada za rzeczy wniesione do nich przez gości – podkreśla Jacek Chojnacki z Concordia Ubezpieczenia.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Dostawa leków na innych i racjonalnych zasadach
Materiał Promocyjny
Koszty leczenia w przypadku urazów na stoku potrafią poważnie zaskoczyć
Prawo w firmie
Legislacja gospodarcza w stylu słabej drużyny futbolowej
Prawo w firmie
"Rzeczpospolita" znów liderem w kwestii własności intelektualnej
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?