Reklama

Jak się skutecznie dogadać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej

Jeżeli przedsiębiorca nie dopełnił ustawowych obowiązków informacyjnych, wówczas konsument nie jest związany umową lub zamówieniem.

Publikacja: 21.08.2015 07:00

Jak się skutecznie dogadać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej

Foto: www.sxc.hu

Ustawa z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (ustawa) określa obowiązki przedsiębiorcy zawierającego umowę z konsumentem oraz zasady i tryb zawierania z konsumentem umowy na odległość i poza lokalem przedsiębiorstwa. Obowiązuje ona zasadniczo od 25 grudnia 2014 r. i jest wynikiem implementacji do prawa polskiego dyrektywy parlamentu europejskiego i Rady nr 2011/83/UE z 25 października 2011 r. w sprawie praw konsumentów. Założeniem tej dyrektywy jest jak najpełniejsza, jednolita na obszarze UE, ochrona konsumenta.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

RP.PL i The New York Times

Kup roczną subskrypcję RP.PL i ciesz się dostępem do The New York Times!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Prawo w firmie
Spór o zabiegi poprawiające urodę. Rzecznik MŚP w obronie branży beauty
Prawo w firmie
Ministerstwo chce dać więcej swobody biegłym rewidentom i firmom audytorskim
Prawo w firmie
Fundacje rodzinne: projekt poprawiony, ale wciąż daleki od postulatów biznesu i ekspertów
Prawo w firmie
Zamówienia publiczne nie dla firm z Chin czy Turcji. Nowe prawo już obowiązuje
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Prawo w firmie
Więcej zamówień z wolnej ręki. Zmiany w zamówieniach publicznych
Materiał Promocyjny
Nowa era budownictwa: roboty w służbie ludzi i środowiska
Reklama
Reklama