Jak się skutecznie dogadać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej

Jeżeli przedsiębiorca nie dopełnił ustawowych obowiązków informacyjnych, wówczas konsument nie jest związany umową lub zamówieniem.

Publikacja: 21.08.2015 07:00

Jak się skutecznie dogadać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej

Foto: www.sxc.hu

Ustawa z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (ustawa) określa obowiązki przedsiębiorcy zawierającego umowę z konsumentem oraz zasady i tryb zawierania z konsumentem umowy na odległość i poza lokalem przedsiębiorstwa. Obowiązuje ona zasadniczo od 25 grudnia 2014 r. i jest wynikiem implementacji do prawa polskiego dyrektywy parlamentu europejskiego i Rady nr 2011/83/UE z 25 października 2011 r. w sprawie praw konsumentów. Założeniem tej dyrektywy jest jak najpełniejsza, jednolita na obszarze UE, ochrona konsumenta.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Weszła w życie ustawa zawierająca pierwszy pakiet rozwiązań deregulacyjnych
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama