Reklama

Firma przesłodziła słodkie wino i za to zapłaci

Karta produktu to dodatkowa deklaracja jakościową producenta. I choć przyjmuje ją dobrowolnie, zostanie ukarany za niespełnienie zadeklarowanych parametrów produktu.

Publikacja: 19.08.2015 07:55

Firma przesłodziła słodkie wino i za to zapłaci

Foto: www.sxc.hu

Sprawa dotyczyła kary 1 tys. zł nałożonej na producenta wyrobów winiarskich. Miało to związek z kontrolą przeprowadzoną przez inspektorów Wojewódzkiego Inspektoratu Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych w spółce w zakresie jakości handlowej fermentowanych napojów winiarskich. Stwierdzili oni, że kontrolowane towary nie spełniają wymagań co do zawartości cukru. Zadeklarowana w karcie produktu zawartość cukru powinna wynosić 120–145 g/l. Tymczasem z przeprowadzonych badań wynikało, że kontrolowane partie win miały zawyżoną zawartość cukru. Tym samym nie spełniały deklaracji producenta. W tej sytuacji organ wszczął postępowanie i ukarał spółkę za wprowadzenie do obrotu handlowego artykułów rolno-spożywczych o niewłaściwej jakości handlowej.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Fundacje rodzinne: projekt poprawiony, ale wciąż daleki od postulatów biznesu i ekspertów
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Prawo w firmie
Zamówienia publiczne nie dla firm z Chin czy Turcji. Nowe prawo już obowiązuje
Prawo w firmie
Więcej zamówień z wolnej ręki. Zmiany w zamówieniach publicznych
Prawo w firmie
Czy skargę do sądu na decyzję skarbówki można złożyć przez e-Doręczenia?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Prawo w firmie
AI Act. Zaczęła obowiązywać jedna z najbardziej kontrowersyjnych części rozporządzenia
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama
Reklama