Reklama
Rozwiń

Jak określic miejsce wykonywania pracy w umowie o pracę

Szerokie określenie w umowie miejsca pracy, które daje szefowi większą swobodę w dysponowaniu podwładnym, nie jest dopuszczalne wobec pracowników stacjonarnych.

Publikacja: 11.08.2015 06:30

Jak określic miejsce wykonywania pracy w umowie o pracę

Foto: 123RF

W kodeksie pracy nie określono pojęcia „miejsce pracy". Pomocniczo można posłużyć się definicją czasu pracy, z której wynika, że miejscem wykonywania pracy jest zakład pracy lub inne miejsce poza zakładem wyznaczone do świadczenia pracy (art. 128 § 1 k.p.). Pracownik może więc wykonywać pracę w innym miejscu niż zakład pracy. Taka możliwość zachęca szefów do wskazywania jak najszerszego terytorium. Jest to dopuszczalne pod warunkiem, że rzeczywiście na tym terenie jest świadczona praca.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Prawo w firmie
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z nowym zadaniem
Prawo w firmie
Jak odejść ze związku zawodowego