Jak określic miejsce wykonywania pracy w umowie o pracę

Szerokie określenie w umowie miejsca pracy, które daje szefowi większą swobodę w dysponowaniu podwładnym, nie jest dopuszczalne wobec pracowników stacjonarnych.

Publikacja: 11.08.2015 06:30

Jak określic miejsce wykonywania pracy w umowie o pracę

Foto: 123RF

W kodeksie pracy nie określono pojęcia „miejsce pracy". Pomocniczo można posłużyć się definicją czasu pracy, z której wynika, że miejscem wykonywania pracy jest zakład pracy lub inne miejsce poza zakładem wyznaczone do świadczenia pracy (art. 128 § 1 k.p.). Pracownik może więc wykonywać pracę w innym miejscu niż zakład pracy. Taka możliwość zachęca szefów do wskazywania jak najszerszego terytorium. Jest to dopuszczalne pod warunkiem, że rzeczywiście na tym terenie jest świadczona praca.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Dostawa leków na innych i racjonalnych zasadach
Prawo w firmie
Legislacja gospodarcza w stylu słabej drużyny futbolowej
Prawo w firmie
"Rzeczpospolita" znów liderem w kwestii własności intelektualnej
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?