Jak określic miejsce wykonywania pracy w umowie o pracę

Szerokie określenie w umowie miejsca pracy, które daje szefowi większą swobodę w dysponowaniu podwładnym, nie jest dopuszczalne wobec pracowników stacjonarnych.

Publikacja: 11.08.2015 06:30

Jak określic miejsce wykonywania pracy w umowie o pracę

Foto: 123RF

W kodeksie pracy nie określono pojęcia „miejsce pracy". Pomocniczo można posłużyć się definicją czasu pracy, z której wynika, że miejscem wykonywania pracy jest zakład pracy lub inne miejsce poza zakładem wyznaczone do świadczenia pracy (art. 128 § 1 k.p.). Pracownik może więc wykonywać pracę w innym miejscu niż zakład pracy. Taka możliwość zachęca szefów do wskazywania jak najszerszego terytorium. Jest to dopuszczalne pod warunkiem, że rzeczywiście na tym terenie jest świadczona praca.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku