Cena produktu ma być widoczna dla klienta

Jeśli ceny produktu nie ma na opakowaniu, to musi być podana bezpośrednio przy wystawionych towarach.

Publikacja: 25.05.2015 07:35

Cena produktu ma być widoczna dla klienta

Foto: 123RF

To jeden z wymogów, które określa projekt rozporządzenia ministra gospodarki w sprawie uwidaczniania cen towarów i usług. Został on przygotowany w związku z tym, że pod koniec lipca 2014 r. weszła w życie ustawa o cenach, która zniosła wymóg metkowania w sklepach produktów.

Zgodnie z projektem ceny produktów mogą być podane na wywieszkach, obwolutach, w katalogach, cennikach. Mogą też być nadrukowane na opakowaniach. Klient ma też poznać nie tylko cenę, ale także jednostkę miary, do której się ona odnosi.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Materiał Promocyjny
Jak Meta dba o bezpieczeństwo wyborów w Polsce?
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki