Pracownik nie musi informować o drugim etacie

Pracownik nie musi informować o drugim etacie czy dodatkowej działalności zarobkowej ani tym bardziej pytać o zgodę prawodawcy. Warunek – nie jest to konkurencja. jego firmy

Aktualizacja: 02.04.2015 09:06 Publikacja: 02.04.2015 06:10

Pracownik nie musi informować o drugim etacie

Foto: Fotorzepa, Jakub Ostałowski

W umowie o pracę chcemy umieścić punkt o tym, że bez naszej zgody pracownik nie może podjąć dodatkowego zatrudnienia. Czy taki zapis będzie zgodny z prawem? – pyta czytelnik.

Nie.

Pozostało 96% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?
Prawo w firmie
Komisja Europejska zaskarżyła Polskę do TSUE. Chodzi o minimalny podatek dochodowy
Prawo w firmie
Należyta staranność to nie bat na przedsiębiorców
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Prawo w firmie
Czy kupowanie fałszywych opinii w internecie da korzyści podatkowe?