Pracownik nie musi informować o drugim etacie

Pracownik nie musi informować o drugim etacie czy dodatkowej działalności zarobkowej ani tym bardziej pytać o zgodę prawodawcy. Warunek – nie jest to konkurencja. jego firmy

Aktualizacja: 02.04.2015 09:06 Publikacja: 02.04.2015 06:10

Pracownik nie musi informować o drugim etacie

Foto: Fotorzepa, Jakub Ostałowski

W umowie o pracę chcemy umieścić punkt o tym, że bez naszej zgody pracownik nie może podjąć dodatkowego zatrudnienia. Czy taki zapis będzie zgodny z prawem? – pyta czytelnik.

Nie.

Pozostało 96% artykułu

Świąteczna oferta

PRO.RP.PL za 39 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Prawo w firmie
Legislacja gospodarcza w stylu słabej drużyny futbolowej
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Prawo w firmie
"Rzeczpospolita" znów liderem w kwestii własności intelektualnej
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Prawo w firmie
Komisja Europejska zaskarżyła Polskę do TSUE. Chodzi o minimalny podatek dochodowy