Każda firma, nawet jeżeli ma stałych i sprawdzonych odbiorców swoich produktów w kraju, powinna myśleć także o eksporcie. A jeżeli już prowadzi taką działalność, to o rozszerzaniu swojej strefy wpływów. Posiadanie zróżnicowanej grupy odbiorców i wchodzenie na nowe rynki pozwala bowiem wykorzystać efekt skali działania, a także niwelować chwilowe trudności i zachwiania na poszczególnych rynkach.
Zresztą, biorąc pod uwagę doświadczenia ostatnich lat, tj. spowolnienie rozwoju w Unii Europejskiej i zamknięcie rynku rosyjskiego, nie trzeba o tym przedsiębiorców przekonywać. Wielu z nich zmuszonych jest poszukiwać nowych odbiorców także z tych krajów, które do tej pory wydawały się zbyt odległe, egzotyczne i ryzykowne. Warto w związku z tym stwarzać firmom warunki do rozwoju eksportu. I takie narzędzie są stwarzane. A jednym z nich jest program „Aktywizacja eksportu na wybranych rynkach", który przygotowało Ministerstwo Gospodarki. Jego wykonawcą jest Agencja M Promotion, która w związku z tym do 25 maja (do tego dnia będzie prowadzony program) będzie zapraszała do Polski przedstawicieli zagranicznych firm i dziennikarzy i organizowała w wybranych państwach akcje promocyjne.