Aktualizacja: 25.02.2015 02:00 Publikacja: 25.02.2015 02:00
Foto: www.sxc.hu
Każda firma, nawet jeżeli ma stałych i sprawdzonych odbiorców swoich produktów w kraju, powinna myśleć także o eksporcie. A jeżeli już prowadzi taką działalność, to o rozszerzaniu swojej strefy wpływów. Posiadanie zróżnicowanej grupy odbiorców i wchodzenie na nowe rynki pozwala bowiem wykorzystać efekt skali działania, a także niwelować chwilowe trudności i zachwiania na poszczególnych rynkach.
Zresztą, biorąc pod uwagę doświadczenia ostatnich lat, tj. spowolnienie rozwoju w Unii Europejskiej i zamknięcie rynku rosyjskiego, nie trzeba o tym przedsiębiorców przekonywać. Wielu z nich zmuszonych jest poszukiwać nowych odbiorców także z tych krajów, które do tej pory wydawały się zbyt odległe, egzotyczne i ryzykowne. Warto w związku z tym stwarzać firmom warunki do rozwoju eksportu. I takie narzędzie są stwarzane. A jednym z nich jest program „Aktywizacja eksportu na wybranych rynkach", który przygotowało Ministerstwo Gospodarki. Jego wykonawcą jest Agencja M Promotion, która w związku z tym do 25 maja (do tego dnia będzie prowadzony program) będzie zapraszała do Polski przedstawicieli zagranicznych firm i dziennikarzy i organizowała w wybranych państwach akcje promocyjne.
Zapowiadany na jesień drugi etap deregulacji ma przynieść więcej urzędowych „milczących zgód” i sprawniejszą wal...
Akcja upraszczania przepisów to już nie tylko pomysły zespołu Brzoski i rządowe zapowiedzi. To pierwsze gotowe u...
Obowiązująca od piątku ustawa nakłada na deweloperów obowiązek informowania na swojej stronie internetowej poten...
Przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w domu może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów prawie po...
Zespół deregulacyjny Rafała Brzoski po pierwszym etapie działania ogłasza sukces: około 60 proc. jego propozycji...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas