Złe emocje w pracy rozładuje humor

Szef nie może być bierny wobec agresji – mówi psycholog biznesu Izabela Kielczyk.

Publikacja: 22.01.2015 04:40

Złe emocje w pracy rozładuje humor

Foto: www.sxc.hu

Rz: Jakie emocjonalne zachowania są w pracy niepożądane?

Niewłaściwe są niczym nieuzasadnione wybuchy agresji, złości, krzyków, niepohamowanej płaczliwości. Jeśli takie zachowanie pracownika się powtarza, szef powinien wzmożyć czujność. Brak jego zdecydowanej reakcji może bowiem te stany potęgować. A to wpływa na atmosferę pracy w firmie. O ile łatwiej można wytłumaczyć np. płaczącą kobietę, bo z natury jej nastrój bardziej niż u mężczyzny zależy też od hormonów, o tyle absolutnie nie do zaakceptowania są niekontrolowane napady złości, wulgaryzmów, obrażania innych.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Weszła w życie ustawa zawierająca pierwszy pakiet rozwiązań deregulacyjnych
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama