Złe emocje w pracy rozładuje humor

Szef nie może być bierny wobec agresji – mówi psycholog biznesu Izabela Kielczyk.

Publikacja: 22.01.2015 04:40

Złe emocje w pracy rozładuje humor

Foto: www.sxc.hu

Rz: Jakie emocjonalne zachowania są w pracy niepożądane?

Niewłaściwe są niczym nieuzasadnione wybuchy agresji, złości, krzyków, niepohamowanej płaczliwości. Jeśli takie zachowanie pracownika się powtarza, szef powinien wzmożyć czujność. Brak jego zdecydowanej reakcji może bowiem te stany potęgować. A to wpływa na atmosferę pracy w firmie. O ile łatwiej można wytłumaczyć np. płaczącą kobietę, bo z natury jej nastrój bardziej niż u mężczyzny zależy też od hormonów, o tyle absolutnie nie do zaakceptowania są niekontrolowane napady złości, wulgaryzmów, obrażania innych.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne